Ik ben opzoek naar een script waarvan ik een dir kan uitlezen. Het moet alsvolgt werken:
- Via /var/www/html/test/index.php bezoek ik de website. Het script (index.php) moet dan een dir uitlezen van een gebruiker op mijn Linux server bijv in de map: /home/test/
Zodra je dus bijv: http://hierdomein.nl/test bezoekt, krijg je de lijst met de files in /home/test (Ik wil hier graag Demo bestanden vanaf kunnen downloaden en verwijderen)
Dat had je ook in een tutorial kunnen vinden, als je verder nog iets zoekt voor verwijderen (unlink()) en downloaden kan je dat denk ik wel tot een systeempie draaien.
Ik zit nog steeds met het probleem dat ik vanaf mijn Apache server (Linux based) of een verkeerde dir intyp of het script werkt niet!
Ik wil dus gewoon dat ik bij /var/www/test/index.php het script kan zetten. En in het script een dir kan zetten om hem van een user uit te lezen bijv: /home/hltv/hlds_1/cstrike/
Ook zou het handig zijn als de mensen op de pagina zelf het bestand kunnen aanklikken om het te downloaden.
Heb trouwens van Dark_Paul geprobeerd (al die) maar het werkt op een of andere manier NIET!
Toen er fouten in het script stonden (;'s vergeten) kreeg je een witte pagina. Zet eens error_reporting(E_ALL) bovenaan je script. Als er dan fouten in zitten zie je ze tenminste.
Ik weet niet hoe op linux die mappen werken, maar je script staat dus hier:
/var/www/html/test/
Als je dan van /home/hltv/hlds_1/cstrike dit maakt:
../../../../home/hltv/hlds_1/cstrike
Dus een relatief pad opgeven.
@Boukefalos
Daar was mijn scriptje ook niet voor bedoelt, was puur bedoeld om te kijken of er iets mis was met de map of het pad. Was niet bedoeld om zo te gebruiken.
Ik zit te denken dat het misschien aan de chmod van de map kan liggen. Zet die 's op 744 (dan kan je zeker lezen).
Ik heb net een map gemaakt en daar wat rotzooi heen gekopieerd als je die chmod naar 000 via php en daarna ga je kijken wat voor chmod die map heeft dan staat ie alsnog op 555. Dan kan je dus nog lezen, is het niet dat je pas bij 000 echt niets er meer mee kan?
Dit heb ik getest op een windows server maar op linux zal dit wss wel anders zijn...
Volgens mij klopt er gewoon iets NIET!
Script staat in de home map even: http://www.sorcer.nl/dir.php
Nu moet hij naar downloads/ gaan. Alhoewel hij toch nog steeds een error geeft, van ik kan hem niet vinden etc.
Post je code eens op plaatscode.be (ff zorgen dat er geen wachtwoorden instaan) dan kunnen we 't zien. Waarschijnlijk open je <?php terwijl die nog open is.
@CDNC
Dat had ik er bij gezet zodat het bij mij werkte, voor Sorcer moet het een \ worden: $path = '\downloads\\'; En de laatste \ nog eens geescaped anders krijg je die error die je net poste: