login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

UBB via php weergeven

Offline webmaker - 16/09/2006 18:14 (laatste wijziging 16/09/2006 18:16)
Avatar van webmakerPHP interesse Ik heb al overal gezocht en nergens gevonden, hoe kun je ubb via php laten weergeven. De meeste doen dit via javascript, maar ik ben niet zo'n javascript freak. Dit is mijn voorbereidende code hoe kun je dit nu via een knop weergeven als je op vet druk moet hij vet gedrukt staan. 
  1. $ubb = htmlspecialchars($ubb);
  2. $ubb = str_replace("[b]", "<b>", $ubb);
  3. $ubb = str_replace("[/b]", "</b>", $ubb);
  4. $ubb = str_replace("[u]", "<u>", $ubb);
  5. $ubb = str_replace("[/u]", "</u>", $ubb);
  6. $ubb = str_replace("[i]", "<i>", $ubb);
  7. $ubb = str_replace("[/i]", "</i>", $ubb);

Het is moeilijk om dit te doen  

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Button - 16/09/2006 18:30
Avatar van Button PHP ver gevorderde het is niet mogelijk met php, dit valt onder javascript.
php is server-sided.
kijk wat in de scripts hier op sitemasters en ook op andere sites, daar leer je wel wat uit.
Offline webmaker - 16/09/2006 18:36
Avatar van webmaker PHP interesse Dat weet ik ook maar kan je niet een knop maken je klikt erop hij toont
  1. <b> en je klikt er nog eens op en hij toont</b>.
Offline ikkedikke - 16/09/2006 18:40
Avatar van ikkedikke PHP expert het is hier op de site gedaan, kan je toch gewoon bekijken?
Offline Gerard - 16/09/2006 18:48
Avatar van Gerard Ouwe rakker Dat is toch client-sided dan webmaker... dat kan dan toch niet met een server-sided language.
Offline Dark_Paul - 16/09/2006 18:50
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Met een server-sided als PHP ga je dit denk ik ook niet voor elkaar krijgen, want dan moet je refreshen. Je zal toch aan JavaScript moeten denken. Eventueel iets met AJAX proberen?
Offline webmaker - 16/09/2006 18:53 (laatste wijziging 16/09/2006 18:54)
Avatar van webmaker PHP interesse Kun je in php een button ontwikkelen die als je erop klikt in een tekstveld die ubb weergeeft, heef anders een een stukje code. 

EDIT: Met code bedoel ik php en ubb zijn die tags
Offline Dark_Paul - 16/09/2006 18:55
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Nee, dat kan niet. PHP is een Server-side taal. Dat betekent dat je code op de server wordt gedraaid, en vervolgens wordt alles dat gegenereerd wordt door de server naar jou gestuurd. Bij elke 'actie' moet je dus refreshen.
In tegenstelling tot PHP is JavaScript cliënt-side, dat betekent dat het bij de gebruiker wordt uitgevoerd waarmee je dus dingen kan laten gebeuren zonder te refreshen (dit kan helaas wel voorkomen worden door JavaScript uit te zetten). Als je die knoppen wilt hebben, moet je toch echt aan JavaScript denken. Met PHP is het gewoon niet mogelijk zonder de pagina te refreshen.
Offline webmaker - 16/09/2006 18:58
Avatar van webmaker PHP interesse Heef dan eens dat javascript stukje  
Offline svm - 16/09/2006 19:00 (laatste wijziging 16/09/2006 19:00)
Avatar van svm PHP ver gevorderde Het benodigde JS-je is:
  1. <script>
  2. function addtext(veld, ubb)
  3. {
  4. document.forms[0].elements[veld].value += ubb;
  5. }
  6. </script>

Dit zat je boven het formulier en dan zo in de knop:
  1. onClick="javascript:addtext('veld_naam','<b>')"
Offline Rens - 16/09/2006 19:00

Crew algemeen
Wat dacht je er van om zelf eens tussen de scripts te gaan zoeken?
Of op google?
Er staan er hier genoeg tussen de scripts...
http://www.site...amp;cat=17
Kijk daar maar eens tussen...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.218s