PHP interesse |
|
Ik heb een script van deze website gehaald voor het uploaden van afbeeldingen. Het probleem is dat die geen afbeeldingen wilt uploaden.
Deze code (aangepast) werkt niet:
<?
$dirName = md5("tommy" . time());
# Dir maken
@mkdir("images/afbeeldingen/" . $dirName);
@mkdir("images/thumbs/" . $dirName);
$pictureDir = "'images/afbeeldingen/" . $dirName . "/'";
$thumbsDir = "'images/thumbs/" . $dirName . "/'";
$class = new afbeeldingen;
$class->set_watermerk('images/watermerk.png');
$class->set_thumb_dir($thumbsDir);
$class->watermerken(TRUE);
$class->thumbnailen(TRUE);
$class->upload_multiply('foto',$pictureDir);
echo $class->foutmelding;
?>
<? # Dir maken @mkdir("images/afbeeldingen/" . $dirName); @mkdir("images/thumbs/" . $dirName); $pictureDir = "'images/afbeeldingen/" . $dirName . "/'"; $thumbsDir = "'images/thumbs/" . $dirName . "/'"; $class = new afbeeldingen; $class->set_watermerk('images/watermerk.png'); $class->set_thumb_dir($thumbsDir); $class->watermerken(TRUE); $class->thumbnailen(TRUE); $class->upload_multiply('foto',$pictureDir); echo $class->foutmelding; ?>
Hij maakt alles .. de mappen komen er te staan etc.. maar het uploaden gaat niet ik krijg deze foutmelding:
Warning: move_uploaded_file('images/afbeeldingen/3a897e4dbe61646fdc2f8b8cf57feb72/'bar en tom.jpg) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: No such file or directory in modules\image.class.php on line 226
Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move
Maar bij deze code werkt het weer wel alleen maakt die geen mappen:
<?
$class = new afbeeldingen;
$class->set_watermerk('images/watermerk.png');
$class->set_thumb_dir('images/thumbs/');
$class->watermerken(TRUE);
$class->thumbnailen(TRUE);
$class->upload_multiply('foto','images/afbeeldingen/');
echo $class->foutmelding;
?>
<? $class = new afbeeldingen; $class->set_watermerk('images/watermerk.png'); $class->set_thumb_dir('images/thumbs/'); $class->watermerken(TRUE); $class->thumbnailen(TRUE); $class->upload_multiply('foto','images/afbeeldingen/'); echo $class->foutmelding; ?>
Dus zo werkt die wel alleen ik wil aparte mappen hebben voor de afbeeldingen per upload.
Dit is de class: http://www.plaatscode.be/2630/
|