login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Bevestigd niets na verzenden.

Offline Micron - 14/09/2006 08:02
Avatar van MicronHTML beginner Hoi,

Ik heb nu vaak het probleem dat als ik iets uitvoer dat ik geen "bevestigings-tekst" te zien krijg. Je weet wel, bijvoorbeeld als je je aanmeld ergens dat je dan krijgt; "Je bent met succes aangemeld...".

Ik heb nu ook hetzelfde probleem met mijn aanmelden, deze is te vinden op: http://www.plaatscode.be/2618/

Hij zet wel alles in de database en verstuud ook het mailtje maar ik krijg niet deze tekst te zien als het gedaan is:

Citaat:
Welkom bij Skatepark of Kenzy.nl! <br />
<br />
Voordat je "officeel" een membe...

Ik word dan terug gestuurd naar de beginpagina ( .../?p= )

Alvast bedankt.

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline shibble - 14/09/2006 10:12
Avatar van shibble MySQL interesse Komt omdat je niet echo'ed volgens mij naja als goed is moet hij zo werken:

http://www.plaatscode.be/2620/
Offline Micron - 14/09/2006 11:14
Avatar van Micron HTML beginner Nee, dat is het ook niet ;[
Offline roelh - 14/09/2006 11:46
  1. $insert = mysql_query("INSERT INTO users(gebruikersnaam,email,wachtwoord,activatie,ip,voornaam,achternaam,geboortedatum,geslacht,woonplaats,msn,aangemeld)VALUES('".addslashes($_POST['gebruikersnaam'])."','".addslashes($_POST['email'])."','".md5($_POST['wachtwoord'])."','".$acode."','".$ip."','".addslashes($_POST['voornaam'])."','".addslashes($_POST['achternaam'])."','".$gd."','".addslashes($_POST['geslacht'])."','".addslashes($_POST['woonplaats'])."','".addslashes($_POST['msn'])."',NOW()) ");

Hieronder die tekst zetten misschien? 
Offline Micron - 14/09/2006 11:57
Avatar van Micron HTML beginner Neen, dat is het ook niet .
Offline Gerard - 14/09/2006 11:58 (laatste wijziging 14/09/2006 11:59)
Avatar van Gerard Ouwe rakker Kijk eens in de sourcecode van het resultaat. Ik kan zo niks vinden waardoor die dingen niet getoond worden.

Zet trouwens ook eens je PHP.net: error_reporting op E_ALL. Kijken of dat wat oplevert.
Offline Micron - 14/09/2006 12:13
Avatar van Micron HTML beginner Ook met dat, geen resultaat.
Offline Wijnand - 14/09/2006 12:16
Avatar van Wijnand Moderator Voordat je de fout gaat verhelpen, is het handig te ontdekken waar en wanneer de fout optreed. Wat je dus kan doen is bij elke stap een unieke melding weergeven.

Dus zeg maar bovenaan: echo '#1';
Dan net boven de insert: echo '#2';
Dan net boven de mail: echo '#3';
Dan net onder de mail: echo '#4';

etc. Dan zie je bv staan in je script: #1#2 en dan weet je dat de fout dus zit in het gedeelte tussen de insert en de mail.
Offline Thomas - 14/09/2006 12:29
Avatar van Thomas Moderator Even los van mogelijke fouten die hier in zitten:

het is wellicht beter om iemand door te sturen naar een je-bent-succesvol-ingeschreven-pagina na een succesvolle inschrijving, in plaats van de huidige opzet, waarbij dit bericht (,het formulier) en de verwerking op dezelfde pagina staan.

Ik zou dit in 3 stukken opsplitsen:
#1 pagina met formulier + terugkoppeling van mogelijk mislukte inschrijvingspoging
#2 verwerking van een gesubmit formulier
#3 succes-pagina of ander bericht waarom inschrijving niet lukte

Zo wordt je code ook overzichtelijker.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s