login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

dubbele gebruikersnaam

Offline Clemens32 - 13/09/2006 08:22
Avatar van Clemens32PHP interesse Ik heb nog een probleempje op te lossen.
http://www.plaatscode.be/2610/

Ik heb een functie waarmee ik een dubbel gekozen gebruikersnaam mee kan voorkomen, maar ik krijg hem niet in het formulier gezet.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat zou moeten doen in combinatie met de andere voorwaarde-check?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MechaVore - 13/09/2006 10:36 (laatste wijziging 13/09/2006 10:37)
Avatar van MechaVore Gouden medaille

PHP gevorderde
je gebruikt in de functie $_POST['gebruikersnaam'], maar daar moet je zoeiso $gebruikersnaam gebruiken..

if (isset($_POST["verzendbutton"]) && !valid_gebruikersnaam($_POST["gebruikersnaam"] ) && !checkUsername($_POST['gebruikersnaam']) ) {
Offline Clemens32 - 13/09/2006 13:04
Avatar van Clemens32 PHP interesse Hoezo moet ik daar $gebruikersnaam gebruiken?
$_POST['gebruikersnaam'] is bovenin in het formulier al geindexeerd.

Als je de if () zo doet zoals het hierboven staat kan je natuurlijk niet als iemand een gebruikersnaam kiest die al bestaat een melding geven dat hij een andere moet kiezen, toch?
Je checked hiermee in 1 if() meerdere voorwaarden, maar je kan daarin maar één tekst verwerken als er aan één van de voorwaarden niet wordt voldaan.
Offline MechaVore - 13/09/2006 13:07 (laatste wijziging 13/09/2006 13:08)
Avatar van MechaVore Gouden medaille

PHP gevorderde
Dat klopt, je kan het ook in ifelse controleren
  1. <?
  2. if(fout)
  3. {
  4. //foutmelding
  5. }
  6. elseif(anderefout)
  7. {
  8. // foutmelding
  9. }
  10. else
  11. {
  12. // goed
  13. }
  14. ?>

$_POST['gebruikersnaam'] moet je niet binnen de functie gebruiken. je roept de functie aan met een parameter ($_POST['gebruikersnaam']) binnen de functie wordt de parameter gezien als $gebruikersnaam. Dan ga je vervolgens in de functie weer $_POST['gebruikersnaam'] gebruiken, dat kan niet.
Offline Clemens32 - 13/09/2006 13:16 (laatste wijziging 13/09/2006 13:53)
Avatar van Clemens32 PHP interesse Ok, ik zal met die $_POST rekening houden, bedankt voor de tip.
Ik heb if elseif al een keer gebruikt hierin, maar dan nog ging het niet goed.
Moet ik een bepaalde volgorde aanhouden?
Eerst controleren of de juiste tekens zijn gebruikt en dan pas de dubbele gebruikersnaam of andersom.....?

[edit]
http://www.plaatscode.be/2612/
Ik heb nu dit staan, maar dat werkt niet.
De gegevens worden gewoon naar de dbase gestuurd, ook als ik een dubbele gebruikersnaam invoer.
[/edit]
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s