Nieuw lid |
|
Beste,
Eerst en vooral: 't is wa moeilijk geval, gaat over php ma ook over design etc...
Voor een website waaraan ik bezigben heb ik een zoekscript gemaakt. Op internet vond ik dan ook een code om de gezochte woorden te higlighten. Ik gebruik hiervoor deze code:
$highlightText = $_GET['highlight'];
$highlightArray = explode(' ', $highlightText);
foreach ($highlightArray AS $highlight){
$highlight = eregi_replace("[[:space:]]", "", $highlight);
$paginainhoud = str_replace($highlight, "<span style=\"background-color: #99CCFF; \"><b>". $highlight ."</b></span>", $paginainhoud);
}
$highlightText = $_GET['highlight']; $highlightArray = explode(' ', $highlightText); foreach ($highlightArray AS $highlight){ $paginainhoud = str_replace($highlight, "<span style=\"background-color: #99CCFF; \"><b>". $highlight ."</b></span>", $paginainhoud); }
Het is echter zo dat mijn paginainhoud wordt gemaakt via tinycms. Dat wil zeggen dat er html gebruikt wordt.
Nu... Stel dat ik zoek naar 'test', dan kom ik op de site hierop uit: http://www2.emmausbb.be/?pag=77&highlight=test
Het probleem hierbij is dat enkele afbeeldingen het woord 'test' bevatten (met name: conditietest...jpg). Is het mogelijk om een highlight iets te hebben dat de html overslaat en louter in de tekst zoekt
Mvg
Wouter
|