login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[PHP] contactformulier versturen

Offline DrB - 01/09/2006 12:39
Avatar van DrBHTML interesse Beste leden,

Ik ben nu al een tijdje bezig om een contactformulier te maken en die te laten versturen. De code vind je hier:

http://www.plaatscode.be/2434/

Hij wil echter de mail niet versturen, bij submit gebeurd er niks. Zou iemand misschien weten waar dit aan ligt? Dit is één van de eerste PHP script waar ik mee bezig ben, qua code dus please geen opmerkingen van "Wow wat is dat voor een brakke code ouwe gek". De opties worden nog niet verstuurd, eerst moet het even lukken dat de algemene gegevens verstuurd worden.

Greetz,

DrB

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline CDNC - 01/09/2006 12:41 (laatste wijziging 01/09/2006 12:44)
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde mail(Aan, Titel, Bericht, Headers)

die volgorde is bij niet juist te vinden

@ hieronder: ook al, je kijkt of $_POST['submit'] bestaat terwijl ik helemaal onder aan de pagina name="verzenden" vind
Offline Thomas - 01/09/2006 12:43
Avatar van Thomas Moderator $_POST['Submit'] bestaat niet?
Offline Dark_Paul - 01/09/2006 12:44 (laatste wijziging 01/09/2006 12:54)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Een paar opmerkingen:
Gebruik tabs om in te springen, dat maakt het een stuk overzichtelijker om te debuggen. Gebruik ipv strlen == 0 gewoon de empty() functie.
Hoe ik het altijd doe: de form neerzetten. dan:
  1. if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') {
  2. //verwerking van het formulier hier
  3. }[/url]
  4. ik ga nog even verder kijken of ik belangrijke fouten kan vinden die het versturen belemmeren. Krijg je foutmeldingen?
  5. Ik ben bezig met het verbeteren, reactie volgt..
  6. [url=http://www.plaatscode.be/2437/]Nieuwe code
ik kan 't hier niet testen, zit op school. als 't niet werkt, laat maar weten.
Offline CDNC - 01/09/2006 12:49
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde Je error systeem is ook niet echt goed, je kijkt of eerste bij die eerste if() of er een error is, zoja dan neem je $error (of dergelijke) in gebruik, nadien nog enkel met de operator .= (toevoegen) en als die $error dan niet bestaat genereer je ook weer errors.
Offline DrB - 01/09/2006 13:01
Avatar van DrB HTML interesse Bedankt voor de reacties!

Weet iemand misschien een vergelijkbaar contact formulier te vinden? Met dropdown opties die ook verstuurd moeten worden. Kan ik dat even vergelijken met mijn huidige script. Zelf kom ik niet echt iets vergelijkbaars tegen namelijk.
Offline Clemens32 - 01/09/2006 13:14
Avatar van Clemens32 PHP interesse Ik heb hier een aanmeldformulier van één van mijn sites.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Er zit een drowdown in met php gemaakt om de geboortedatum te vragen en er zit een dropdown in die uit de database gehaald wordt.

http://www.plaatscode.be/2441/
Offline Dark_Paul - 01/09/2006 13:24
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde dropdown opties werken hetzelfde als een gewoon inputveld.
  1. <select name="blaat">
  2. <option value="1">1</option>
  3. </select>

Als je hier $_POST['blaat'] opvraagt, zal die als waarde 1 geven. Een option (of dropdown) stuurt als waarde gewoon de geselecteerde waarde, net als bij alle input's ed.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.233s