Heey, ik heb een Pagina script gevonden, hier zelf op Sitemasters.be.
Ik ben alleen nog niet zo ervaren met PHP.
Ik wil weten Hoe ik met dit script moet Incuden.??
Hoe doe ik dat??
Als je hem hier hebt gevonden, staat er dan geen uitleg bij?
Ik zal proberen het een beetje uit te leggen:
Dit script zet je in index.php op de plaats waar de content moet komen. Ik zou $ID veranderen in isset($_GET['id']) ? $_GET['id'] : ''.
Als je dan de content van pagina1.php wil laten zien maak je een link jouwsite.nl/index.php?id=1. Dat werkt zo voor alle id's die je opgeeft en als er voor dat id geen pagina is word home.php geinclude.
je zet deze brok code neer op de plaats waar jij gaag je pagina's wil hebben zien, dus meestal in een speciaal gemaakt 'content blok', binnen de include verander je pagina1.php naar een pagina die je graag zelf wilt
je link in de url word dan iets van www.mijnsite.nl?id=1 wat dus in dit geval pagina1.php zal oproepen en op je site zal laten zien
bestaan echter id niet in je adres balk dan word default gepakt en dus komt home.php te staan
ik raad je echter aan eerst tutorials te gaan lezen want als je weet wat include en switch doet ben je alweer een heel eind verder met dit script
Ja dat is goed, dat had je trouwens ook kunnen lezen bij de reacties van het script. Ik heb er alleen die isset bijgezet omdat je anders een error krijgt als $_GET['id'] niet bestaat.
Ik maak me site via Frontpage, ik doe Hyperlink nieuwe pagina maken, en dan schrijf ik /index.php?id=1 en dan maakt ie een index.php, en dan upload ik het om te testen, kan ie de pagina niet vinden??:P