login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

random script aanpassing

Offline wizzard - 26/08/2006 15:07
Avatar van wizzardNieuw lid Hey allen,

op mijn sites heb ik een scriptje draaien om steeds nieuwe links uit een txt file te laten halen.
Nu is het zo dat de links veranderen telkens de page ververst wordt. Graag had ik gehad dat dit enkel dagelijks gebeurde.
Omdat ik geen jota van php versta hoop ik dat jullie me hier een beetje mee op weg kunnen helpen.
Het script dat ik tot hiertoe heb is:
  1. <?php
  2. // geef random "$display" aantal links weer uit een text file genaamd "$file"
  3.  
  4. function random_links2($file, $display) {
  5. $filenaam = $file . '_archief.txt';
  6. $f = file($filenaam);
  7. srand((double)microtime()*1000000);
  8. for($c=0; $c<=$display; $c++) {
  9. $i = rand(0,count($f)-1);
  10. list ($url, $desc) = split("\|", $f[$i]); $desc = rtrim($desc);
  11. echo '<a href="'.$url.'" target="_blank">'.$desc.'</a><br>';
  12. }
  13. } // einde functie: random_links
  14.  
  15. ?>
  16. <?php
  17. random_links2('random_links', 50);
  18. ?>

Alvast bedankt voor de hulp
Wizzard

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Voldemort - 26/08/2006 15:18 (laatste wijziging 26/08/2006 15:19)
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Maw je wil je nieuws cachen en elke dag versen.

Je neemt een soort van schermafdruk (alles opvragen en in HTML zetten), je schrijft dat naar een bestand weg en je laat dat bestand zien (dmv include).

Je kan dan om 0u00 dat bestand met de nieuwe links update'en. Dit kan met een cronjob of je laat dit gebeuren als je eerst bezoeker er is.
Offline wizzard - 26/08/2006 15:25
Avatar van wizzard Nieuw lid Hmz,

het probleem hierbij is dat de cronjobs op mijn hosting uitgeschakeld zijn. Ik zal eens moeten kijken of ik ze zelf in kan stellen of ik dit via mijn provider moet regelen 
Offline Voldemort - 26/08/2006 15:33
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Als je geen cronjobs hebt kan je de boel laten updaten als je eerste bezoeker komt (die moet je dan wel loggen). Dat zal dan op hetzelfde neerkomen voor die bezoeker.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.158s