login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

1 pagina terug

Offline Crazed - 22/08/2006 21:56
Avatar van CrazedPHP interesse Ik ben bezig met een loginsysteem.

Ik heb een inlogformulier met action="login.php".
Nu wil ik, als alle info goed is, terugkeren van login.php naar de vorige pagina.
Redirecten naar een welbepaalde pagina is geen optie, want het formulier staat in een header, dus de vorige pagina kan eender welke pagina zijn.

Ik heb dit nu, nogal onorthodox, opgelost als volgt:
  1. <?php
  2. echo "<script>history.go(-1) </script>";
  3. ?>

Eens ingelogd, verdwijnt het formulier (nogal logisch). Dit gebeurt echter alleen in FF en IE. Opera haalt de pagina terug uit zijn cache, ipv deze opnieuw te laden. Het gevolg: in Opera moet ik nog eens op F5 duwen om het login-formulier te verwijderen.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stefan14 - 22/08/2006 22:02
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde ik kan niet zo heel veel javascript, maar kun je niet iets doen met <body OnLoad=''>

en dan daartussen een code om de pagina te refreshen.
Offline Maarten - 22/08/2006 22:11
Avatar van Maarten Erelid In plaats van history.go(-1) gebruik je dan
location.href = 'url/naar/loginform';

Dan laad je de pagina 'vers' 

En Stefan14 lees misschien ook de vraag.
Offline Stefan14 - 22/08/2006 22:24
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde @Murfy, ik bedoelde dat hij die OnLoad op dat inlogformulier moest plaatsen.
Offline Maarten - 23/08/2006 02:11
Avatar van Maarten Erelid Jep. Lees misschien ook de vraag. Ik zie het stuk niet waarin hij zegt "de functie wordt niet uitgevoerd, dus is er een andere manier om dit te regelen", en dan zou jij inderdaad kunnen zeggen "zet het in de onload". Nu is het gewoon totaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal offtopic.
Offline Crazed - 23/08/2006 20:17
Avatar van Crazed PHP interesse Had ik ook al zitten proberen Murfy, maar zoals in het eerste bericht reeds gezegd: de pagina die naar login verwijst is telkens verschillend.
Ik zou dus op een of andere manier de url van de vorige pagina moeten te weten komen, zodat ik deze kan gebruiken.

Ik wil het dus zoals vBulletin. Je kan op elke pagina inloggen (in de hoofding staat het formulier), en keert na inloggen automatisch terug naar de pagina waar het formulier stond.
Offline ikkedikke - 23/08/2006 20:29
Avatar van ikkedikke PHP expert $_SERVER['REQUEST_URI'] in een hidden veld meegeven en je bezoeker daar naar terug sturen.
Offline Crazed - 23/08/2006 21:04
Avatar van Crazed PHP interesse Zo lukt het inderdaad. Nu enkel nog de map eruit filteren, maar dat lukt me wel 

Bedankt
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.257s