login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ModRewrite titel in url

Offline Frisbee - 21/08/2006 20:54 (laatste wijziging 21/08/2006 20:54)
Avatar van FrisbeeHTML beginner Ik ben bezig om de url's van m'n site te verbeteren. Hoe modrewrite werkt begrijp ik maar wat ik me afvraag is hoe ik nu bijvoorbeeld de titel van een nieuwsbericht het best in de url kan zetten.

Nu vervang ik de spatie voor een underscore. Hoe kan ik dat het best met andere leestekens doen?

En dan meteen nog een vraag, wat te doen met dubbel voorkomende titels? Zorgen dat dit niet voorkomt, of zijn hier andere oplossingen voor?

Misschien heeft er iemand die hier ervaring mee heeft nog wat tips?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rik - 21/08/2006 20:56
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Is het niet het makkelijkst om het id van het nieuwsbericht mee te geven? Die is iig uniek...
Offline Gerard - 22/08/2006 01:52
Citaat:
Hoe modrewrite werkt begrijp ik maar wat ik me afvraag is hoe ik nu bijvoorbeeld de titel van een nieuwsbericht het best in de url kan zetten.

Dat je iets in de url zet hoeft nog niet te zeggen dat je er iets mee moet doen. Maak je links gewoon zo:
www.domain.com/news/1/Wij_gaan_op_vakantie.html

Je weet dan dat je pagina news aanroept en dat het newsid 1 is. Het overige is er gewoon om het voor google wat makkelijker te maken.

Kijk voor de gein eens op Tweakers.net. Die doen het ook op de manier die ik beschreven heb.
Offline Maarten - 22/08/2006 02:00
Avatar van Maarten Erelid Je kan die tekens vervangen met urlencode() if rawurlencode() (zie php.net).

Dat wordt dan /Gerard+is+een+appel en zo. Het is wel goed voor zoekmachines om de titel van je paginacontent in de url te vermelden uiteraard 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.204s