login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

activatiemail

Offline knoopa - 21/08/2006 13:48
Avatar van knoopaOnbekend ik ben bezig met een ledensysteem en ik wil een activatiemail erbij maken, hoe doe je dat?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 21/08/2006 14:00
Avatar van Ibrahim PHP expert een tabel maken met activeer

id
activatiecode
user_id

elke keer dat iemand registreert word hier een rij toegevoegd.
en elke keer dat iemand activeerd verwijder je hem weer hier.
dit kan ook gewoon in de user tabel, maar dit is overzichtelijker
Offline b4nkr0bz0r - 21/08/2006 14:08 (laatste wijziging 21/08/2006 14:10)
Avatar van b4nkr0bz0r PHP gevorderde Het is volgens mij makkelijker om een rij toe te voegen aan je tabel voor alle gegevens van de leden. Kijk in FangorN's tut over 'create table' naar het type ENUM, je kiest dan twee waardes voor dat veld bijv. 'ja', 'nee', en dan zet je het default op 'nee'.

Als iemand dan op je actieveer-pagina komt, kijk je of het persoon in je DB staat, en of de goede code mee is gegeven aan de URL, komt die code overéén met de username UPDATE je het veld gewoon naar 'ja'.

Dit lijkt mij makkelijker.

EDIT: silicom, hoe wil je dan controleren als iemand inlogd, of zijn account ook geactiveerd is ?
Offline Thomas - 21/08/2006 14:18
Avatar van Thomas Moderator De activatiecode ((deel van een) hash) en het veld waarmee je aangeeft of iemand zijn account actief is zou ik gewoon in de account- of login-tabel onderbrengen, deze hoef je niet per se in een aparte tabel op te slaan.
Offline Maarten - 21/08/2006 15:20 (laatste wijziging 21/08/2006 15:21)
Avatar van Maarten Erelid Zoals ik reeds schreef bij m'n tutorial.
Citaat:
[I][B]Murfy[/B] schreef op 21 Augustus 2006 - 14:52[/I]

Waarom EN een hash EN een actief veld? Als de hash er is is hij niet actief en anders wel, daar heb je geen 2 velden voor nodig?
Ik doe dit in een aparte tabel ivm plaatsbesparing. Als je 5000 leden hebt, waar er 4980 accounts geactiveerd zijn, zijn dat 4980 kolommen die geen nut hebben (of ik jouw geval 9960). In mijn geval zijn er slechts 20 rijen van 2 kolommen, wat dus 40 velden maakt.

Overigens schrijf ik ook ergens in m'n tutorial dat het verstandig is om functies in een apart bestand te declareren, zo doe ik het ook altijd.

En Siliecom: waarom id, key en user_id? Gewoon user_id en key is toch genoeg?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s