login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

KBC Bank API

Offline Maarten - 18/08/2006 17:38 (laatste wijziging 18/08/2006 17:40)
Avatar van MaartenErelid Wat ik zoek en half gevonden heb is behoorlijk simpel:
Ik wil via PHP toegang krijgen tot mijn zichtrekening bij KBC om aan de hand van de opmerkingen bij overschrijvingen bestellingen te automatiseren.

Ik vond op de KBC Business site iets over het ZoomIt platform, dat daar blijkbaar voor zou dienen, en op de site van ZoomIt (zoomit.be) staat KBC en CBC als "ondersteund" aangegeven. Iedereen zou het kunnen gebruiken volgens de uitleg. Allemaal mooi en wel, maar HOE Welke taal is het, is het met sockets, gaat het via HTTP requests, weet ik veel wat,... staat er allemaal niet op. Bij KBC zelf wisten ze me geen antwoord te geven ("volgens mij is dat niet mogelijk meneer" zei die vent aan de telefoon, terwijl het dus wel bestaat - idiots), dus ik vroeg me af of iemand van jullie reeds met zo'n dingen, of meerbepaald met ZoomIt gewerkt heeft.
Het kan natuurlijk ook dat ik het volledig fout heb met die ZoomIt, en dan is de vraag natuurlijk "IS er zo'n API" 

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ikkedikke - 18/08/2006 18:09
Avatar van ikkedikke PHP expert volgens mij is het geen API maar een kant en klaar systeem om aan klanten van banken of iets dergelijks aan te bieden. Ik zag iets staan van een ict-er die je in kan huren om het voor je in te bouwen maar dat is ook niet de bedoeling volgens mij 
Offline Maarten - 18/08/2006 18:10
Avatar van Maarten Erelid Ik weet dat zijn aandeelhouder zijn van Isabel, maar dat is 'offline' software die dient voor een hele bedrijfsboekhouding.. heb ik ook niet nodig 
Offline Explosive - 18/08/2006 18:56
Avatar van Explosive Lid Kan je het niet via Ideal doen?
Offline Maarten - 18/08/2006 19:02
Avatar van Maarten Erelid Ondersteunt geen KBC. En ik heb liever geen externe betaaldiensten omdat je daar ofwel voor moet betalen ofwel moet je een percentage afdragen.
Offline Explosive - 18/08/2006 19:06
Avatar van Explosive Lid Ik ken eerlijkgezecht KBC niet .. ga er van uit dat het een belgische bank is  

Ik werk zelf altijd graag met IDEAL omdat er maar 0.99 euro aan transactie kosten word berekend. Tevens word het bijna onmiddelijk op je rekening bijgescheven..

Je zij dat KBC wel een soort api had toch? Waar is die te downloaden/zien?
Offline Maarten - 18/08/2006 19:19
Avatar van Maarten Erelid M'n vraag is OF ze een API hebben. De helpdesk had nog nooit van het woord API gehoord en die wist enkel te vertellen hoe lang een transactie naar het buitenland duurt 
Offline Wim - 18/08/2006 22:10
Avatar van Wim Crew algemeen aangezien alles httpS is vermoed ik van niet...

Het zou redelijk dom zijn om gegevens alsnog onveilig naar een beveiligde sessie te versturen.

Het lijkt me overigens niet echt veilig...

het kan dat het bestaat, maar denk het ni
Offline Maarten - 18/08/2006 23:30 (laatste wijziging 19/08/2006 01:29)
Avatar van Maarten Erelid Je kan via HTTPS perfect requests doen met curl hoor, heb ik onlangs nog gedaan (ADSL monitor).
Offline Diewy - 19/08/2006 12:59
Avatar van Diewy PHP interesse kijk eens naar Ogone
http://www.ogone.com
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.211s