login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Raar... mysterious?

Offline Damage - 17/08/2006 15:19 (laatste wijziging 17/08/2006 15:20)
Avatar van DamagePHP interesse Ik heb een register pagina gemaakt met foutmeldingen. Het is gemaakt in PHP en gewoon html / css, komt geen javascript of iets in voor.

Firefox:
Nu als ik bijvoorbeeld mij aanmeld en niet alles goed invul krijg ik de fouten WEL te zien of de fout die ik gemaakt hebt.

IE:
Nu als ik bijvoorbeeld mij aanmeld en niet alles goed invul krijg ik de fouten NIET te zien of de fout die ik gemaakt hebt.

Hoe kan dat nou... PHP is serverside toch. Bekijk het zelf maar eens..

http://www.noise-gaming.net/noise/roster.php?nid=1

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 17/08/2006 16:35
Avatar van Gerard Ouwe rakker Geef voor de zekerheid toch eens de source van die pagina (plaatscode.be)
Offline Damage - 17/08/2006 18:17 (laatste wijziging 17/08/2006 23:46)
Avatar van Damage PHP interesse Ah na heel wat uitzoeken heb ik blijkbaar het foutje gevonden in de submit knop.

Ik gebruikte een afbeelding als submit op deze manier:
  1. <input name='register' type='image' src='images/submit_2.gif' width='50' height='24' class='button' value='register' />

Met die afbeelding werkt het in firefox... de fout melding komt etc. en wat ik ingevuld heb in 1 van de forms blijft staan.

Bij IE werkt dat niet nu heb ik gewoon even het standaard submit knop gepakt en dan werkt het wel in IE.
  1. <input name="register" type="submit" value="register" />

Toch vind ik het raar.. weet iemand misschien waarom die zo wel werkt?

Moet ik misschien bepaalde code even op plaatscode.be zetten ?
Offline Thomas - 18/08/2006 16:13 (laatste wijziging 18/08/2006 16:14)
Avatar van Thomas Moderator Hoe controleer je of een form gesubmit wordt?

Als je submit-knop (plaatje) "blaat" heet, dan wordt plaatje_x en plaatje_y gepost, met hierop de coordinaten waar je op dat plaatje hebt geklikt, of (0, 0) als je er naartoe tabt en op enter drukt, of er wordt dan in bepaalde browsers helemaal geen blaat... verstuurd misschien?

Ik post altijd een hidden veld waar ik op controleer. Op deze manier kan ik ook het formulier identificeren wat is gesubmit (handig voor als je er meerdere op één pagina hebt staan).
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s