login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Snelheid van RSS

Offline NightFox - 15/08/2006 21:14
Avatar van NightFoxNieuw lid Hey,

Ik ben nu bezig met een RSS Reader maar die doet er op een of andere manier onwijs lang over gemiddeld van 3.5 tot 4 sec. Maar het maakt niet uit of ik een andere feed pak dus die mogelijkheid valt al af. Ik heb nu 2 totaal verschillende scripts gebruikt dus zou beetje vreemd zijn. Want is een goede acceptabele tijd voor een feed om te openen.

Als ik meerdere feeds open dan zit het tussen de 4 en 4.5 sec denk ik, maar dan praat ik over 18 feeds tegelijk.

Greetz,

NightFox

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 16/08/2006 01:25
Avatar van Stijn PHP expert als het externe feeds zijn kan het idd tijdje duren omdat je moet downloaden en het kan zijn dat de server ietswat traag is en dan nog eens 18 tegelijk....

Ik ben niet vertrouwd met RSS en PHP maar als het externe feeds zijn moet hij dus altijd eerst downloaden van een server.

Wat je er aan kan doen is misschien RSS cachen en zo te werk gaan ipv iedere keer opnieuw die lijst te downloaden.

mvg stijn
Offline Gerard - 16/08/2006 03:23
Avatar van Gerard Ouwe rakker De oplossing ligt hier inderdaad gewoon in het woordje 'cachen'. De RSS reader van FangorN die hier tussen de scripts staat heeft die mogelijkheid. Kijk eens naar zijn class als voorbeeld en doe er je ding mee.
Offline xSc - 16/08/2006 08:24
Avatar van xSc Onbekend Inderdaad. Feeds gewoon 1x per bijv. 15 minuten ophalen, opslaan in db. Bij uitlezen gewoon uit db halen.

Elke 15 minuten > cronjob.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s