Nieuw lid |
|
Nou op mijn eigen server neemt ie gewoon de naam van het plaatje mee zoals ie op me pc ook heet.
Dus bv als ik een plaatje selecteer die test.jpg heet, staat ie ook zo op de server.
Ik heb je script bekeken en een regel aangepast aan de hand van jou script en het werkt nu wel.
Deze regel is :
move_uploaded_file($_FILES['bestand']['tmp_name'], "plaatjes/");
is veranderd naar dit:
move_uploaded_file($_FILES['bestand']['tmp_name'], "plaatjes/". $_FILES['bestand']['name']);
move_uploaded_file($_FILES['bestand']['tmp_name'], "plaatjes/". $_FILES['bestand']['name']);
En nu werkt het prima.
Wazig dat het op dat andere domein het dan gewoon wel doet.
Any way TNX voor de hulp!!!
Ik heb meteen nog een regel toegevoegd zodat ik de plaatjes ook kan backuppen:
chmod("plaatjes/". $_FILES['bestand']['name'], 0755);
Wel zo handig....
Voor de liefhebberd de hele werkende code:
<?
//kijken of er een bestand is geselecteerd
if(isset($_FILES['bestand'])) {
//het bestand verplaatsten naar de juiste map op de server
//berichtje om te laten zien dat het bestand is opgeslagen
echo "Het bestand is opgeslagen";
} else {
//er is geen bestand geselecteerd
echo "Selecteer een bestand";
}
?>
<form action="" method="post" enctype="multipart/form-data">
<input type="file" name="bestand"><br>
<input type="submit" name="submit" value="Upload">
</form>
<? //kijken of er een bestand is geselecteerd if(isset($_FILES['bestand'])) { //het bestand verplaatsten naar de juiste map op de server move_uploaded_file($_FILES['bestand']['tmp_name'], "plaatjes/". $_FILES['bestand']['name']); chmod("plaatjes/". $_FILES['bestand']['name'], 0755); //berichtje om te laten zien dat het bestand is opgeslagen echo "Het bestand is opgeslagen"; } else { //er is geen bestand geselecteerd echo "Selecteer een bestand"; } ?> <form action="" method="post" enctype="multipart/form-data"> <input type="file" name="bestand"><br> <input type="submit" name="submit" value="Upload"> </form>
|