login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Meerdere Functies per Pagina

Offline gothmog - 04/08/2006 17:46

Stel ik heb een functie voor navigatie:

function navigatie($p, $max, $paginas, $url)

Maar die wil ik meerdere keren uitvoeren op een pagina,
maar de waarde '$paginas' bereken ik al voordat ik die functie uitvoer. En dat vier keer, moet ik dan vier verschillende functies maken? Of kan het ook met ééndezelfde?

Alvast Bedankt!
Sven:cool:

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Button - 04/08/2006 17:50 (laatste wijziging 04/08/2006 19:52)
Avatar van Button PHP ver gevorderde
  1. <?php
  2. for($i=1;$i<=4;$i++){
  3. navigatie($p, $max, $paginas, $url);
  4. }
  5. ?>

bedoel je zo?
Offline gothmog - 04/08/2006 17:58
Avatar van gothmog Lid mss was ik niet helemaal duidelijk...

ik selecteer uit 4 tabellen wat gegevens, uit tabel 1, 2, 3 en 4
Na de zoekopdracht tel ik alle behaalde rijen bij elkaar op. Dan bereken ik de waarde $paginas die in de functie navigatie voorkomt.
Maar omdat ik vier keer $paginas moet berekenen, omdat ik vier keer die functie uitvoer, moet ik dus 4 andere waarden ervoor verzinnen, en zou ik daarom weer vier verschillende functies zou moeten maken.

Dit wil ik niet, ik wil gewoon alles compact houden, dus kan het ook anders?
Offline Maarten - 04/08/2006 19:30
Avatar van Maarten Erelid Functies maken of gebruiken? Je bent niet helemaal duidelijk hoor 
Offline Simon - 04/08/2006 19:33
Avatar van Simon PHP expert je wil die functie 4 keer gebruiken, is 1 keer de paginanummers zien dan niet genoeg ?
Offline gothmog - 04/08/2006 19:44 (laatste wijziging 04/08/2006 19:57)
Avatar van gothmog Lid Ow nou sorry...;-)
Het is ook moeilijk uit te leggen.:p

Hier is een voorbeeld:
voorbeeldje

Hij zoekt hier op james (denk aan james blunt)
Nou bij realtones heeft hij er 34 gevonden, max. wilde ik 10 records per pagina, dus idd 4 pagina's.

Maar nu is het zo dat bij polytones er geen navigatie meer staat, terwijl ik die er wel heb neergezet. Maar die navigatie weergeven word dus maar 1x uitgevoerd.

NB. dat polytones ook verspringen naar de 2e pagina terwijl je bij de realtones op de 2e pagina klikt etc.. Dat moet nog bewerkt worden
Offline Simon - 04/08/2006 19:50
Avatar van Simon PHP expert als je bijv. op pag 2 drukt, dan gaat hij bij andere soorten tones ook naar pagina 2...
het imo een moeilijk geval xD
Offline gothmog - 04/08/2006 19:56 (laatste wijziging 05/08/2006 16:04)
Avatar van gothmog Lid Ok ben vandaag druk bezig geweest met een functie te maken, maar ik denk niet dat ik het helemaal snap.

Mijn probleem:
Ik voer 4 queries uit, 4 keer selecteer ik wat uit verschillende tabellen.
Ik bereken daarbij aardig wat, maar toch zijn die 4 keer selecteren allemaal hetzelfde alleen noem ik de een:
$selectrealtones en de ander bijv. $selectpolytones.
En ook alle tabellen etc. moet ik 4 keer over hetzelfde doen. Een oplossing, maar ik heb onderhand 400 regels en dat is iets te veel vind ik zelf.

Ik heb geprobeerd er dus een functie van te maken. Vier keer het aanroepen van de functie onder elkaar gezet met verschillende waarden erin, maar met allemaal de naam 'functie' en op een andere pagina de functie zelf gezet. Nu roept hij vier keer de functie aan, maar nu krijg ik een blanke pagina.

Code
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.191s