login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Ticket per uur, systeempje werkt in praktijk?

Offline Nrzonline - 04/08/2006 10:35 (laatste wijziging 04/08/2006 10:44)
Avatar van NrzonlinePHP ver gevorderde Hey SiMa Leute,

Zoals sommige weten ben ik bezig met een web-based (tick-based) rpg spelletje. Tenminste, ik probeer er wat van te maken. Nu ben ik bezig met het ticket systeem, wat per uur moet gaan werken. Elk uur moet er een ticket (punt) worden uitgedeeld. Dit moet wel aardig exact gaan op het uur. Daarvoor heb ik het volgende systeem bedacht, maar zou dit in de praktijk werken? Graag even het commentaar van de mensen met kennis hierover.

1. <?PHP
  2.  
  3. $new_timedb = 1154682642; // Nieuwe tijd van volgend uur in database
  4. $curr_time = time ()+8900; // Momentele tijd even versneld ;)
  5.  
  6. if ($new_timedb < $curr_time) // Controleren of het uur voorbij is volgens ons $new_timedb
  7. {
  8. $time_diff = $curr_time - $new_timedb; // Tijds verschil berekenen
  9. $full_hours = round ($time_diff / 3600); // Aantal complete uren berekenen
  10. $rest_time = ($time_diff - ($full_hours * 3600)); // Berekenen hoever de tijd in het nieuwe uur was
  11. $new_add = 3600 - $rest_time; // de tijd die al was verlopen in het nieuwe uur afhalen
  12. $new_timedb = time ()+$new_add; // de nieuwe tijd in het database zetten
  13. }
  14. echo $new_timedb; // Even testen of het werkt, jawel... Maar gaat dit in praktijk ook werken?
  15. ?>

Dit is natuurlijk nog wel een test-scriptje, wat ik zojuist in 5 minuten o.i.d in elkaar heb gezet. Vandaar mijn twijfels ook Commentaar en tips over een systeem zoals dit super erg welkom. (hiervan maak ik later natuurlijk wel een class )

Dus alvast héél erg bedankt,
Nrzonline

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Tuinstoel - 04/08/2006 10:55
Avatar van Tuinstoel PHP expert Cronjobs?
Offline Nrzonline - 04/08/2006 10:58 (laatste wijziging 04/08/2006 12:20)
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Hmz heeja, slim Dan ga ik me daar is even in verdiepen 
Thanks =)

*edit*

*/1(Min) 0(uur) 1-31(dagen v/d mand) 1-12 (maanden) 1-7(weken)

php /var/www/vhosts/race4respect.com/httpdocs/includes/cronjobs.php (commando)

(sry eerste keer cronjobs ) Wat is hier fout aan? Waarom voert hij de cronjobs.php niet uit? (Ps. Ik gebruik Plesk)

Alvast bedankt,
nrzonline
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s