Ik ben een script aan het schrijven (ja, alweer).
Dit keer een bannersysteem.
Hierbij moet je als admin zijnde (uiteraard) inloggen.
Maar zodra je ingelogd bent en je klikt op een link (die naar een plek op dezelfde pagina verwijst), ben je uitgelogd.
Hoe kan ik dit tegengaan?
Gelieve geen cookies, sessies mag wel, maar daar ben ik niet goed in, daarom vraag ik het hier.
het is natuurlijk normaal dat je uitgelogd bent omdat je eigenlijk helemaal niet ingelogd bent geweest: je checked gewoon dat de pass en de user kloppen meer niet... gebruik sessies. ik ga hier niets voor je aanpassen, dat moet je zelf leren kijk eens bij de tuts, tut van Fangorn, over sessies.
je zal sessies moeten gebruiken beste vriend anders lukt dat niet je kan natuurlijk nog andere manieren doen bijvoorbeeld in een mysql tabel met kolom ingelogd = 1 of 0 , maar sessies werkt beter en sneller. dus als ik jou was zou ik maar die tut eens goed lezen
Inderdaad, dat is niet slim.
Zo kun je namelijk ook als je niet ingelogd bent erop komen.
Daar had ik wel aan gedacht, maar gelijk uit mijn ideeën bak gegooid .
Nu heb ik het met sessies geprobeerd, maar dit werkt nog niet.
Vast een domme fout, maar ik zie hem niet:
session_destroy gebruik je om uit te loggen ja, dus als jij die onderaan je pagina zet, dan verwijder session die je hebt gemaakt om in gelogged te blijven meteen weer.. Ofterwijl, dan blijf je ook nooit ingelogged.
Je begint niet te controleren of er überhaupt wel is gedrukt op een submit knop die jouw gegevens van de input velden aanmaakt als een $_POST['naam']. Dus direct kent hij de $_POST['username'] en $_POST['password'] al niet. Begin daar maar is mee, anders krijg je elke keer foutmeldingen. Dit geld ook voor je $_GET[''], zorg eerst is even dat ook die wordt gecontroleerd, om foutmeldingen te voorkomen.
Verder, script is met Engels, en de dingen die er worden weergegeven op de site zelf in het Nederlands. En gebruik error_reporting (E_ALL); om te debuggen.
wat je allemaal aan het gochelen bent weet ik niet, maar leer echt is netjes scripten. Je maakt aan $gebruikersnaam, en later maak je een session aan ($_SESSION['username']) met $username? Als dat geen fout oplevert, dan schiet ik mezelf een kogel door mijn kop. Ditzelfde geld voor je $_SESSION['password'].
Jouw volgorde klopt geen donder van en is onduidelijk.
Je gebruikt verschillende talen door elkaar en daardoor krijg je dus al een fout die ik je net vertelde
Je begrijpt volgensmij zelf niet wat je doet in je script, en je weet niet hoe je je fouten moet oplossen / controleren (tutorial/boek)..
Veel succes, maar ik kap hiermee als je toch gewoon dom doorgaat zonder echt te luisteren/lezen en toe te passen (of iig te proberen of te testen) wat ik aangeef.
@Nrzonline
Ik maak dit script weer uit verveling, niet omdat ik het zelf nodig heb.
Als het af is post ik het bij de andere scripts hier op sima, want zo'n script was er nog niet zag ik.
Ik wil hem dus geheel zelf scripten, daarom pas ik de jouwe niet aan, maar de mijne.
Ik snap alleen echt niet wat ik fout doe.
Ik ga maar veel puzzelen, en daarna praat ik hier wel verder als het niet verder lukt.
Tot nu toe: bedankt allemaal!
Ik ben bang dat jij eerst nog wat meer moet gaan leren over veiligheid, sessies en vooral error handling (en errors voorkomen) voordat je uberhaupt dit script ooit post. Je hebt amper het login script gemaakt, en die werkte al voor geen donder, en klopte van geen kant. Maarja, je moet het zelf weten, ik ben namelijk wel erg benieuwd wat het gaat worden en wat uiteindelijk van jezelf komt (en NIET uit vragen en OPLOSSINGEN van anderen, want dat zou wel de meerderheid worden als ik het zo al bekijk..)