Nieuw lid |
|
Hallo PHP'ers
Ik zit met een probleem! Ik heb een site gemaakt met php/javascript (ondersteunt door MySQL).
Leden van m'n site kunnen zich aanmelden met hun gebruikersnaam en wachtwoord. Als een gebruiker succesvol aanmeldt, dan wordt zijn status op 1 geplaatst in de databank. Als hij zich afmeldt door op de knop "afmelden" te klikken wordt deze status op 0 gezet.
Eénmaal binnen kunnen ze op de ledenpagina zien wie online/offline is.
HET PROBLEEM: Als leden mijn website afsluiten zonder op de knop "Afmelden" te klikken dan blijft hun status op ONLINE staan!!!!
OPLOSSING??
* Ik heb al geprobeerd om via het onUnload-event van BODY de status op 0 te zetten. Probleem is dat dit event ook getriggerd wordt bij het refreshen!!! M.a.w.: als leden zich aanmelden dan wordt de hoofdpagina geladen en blijkbaar wordt dan ook al het onUnload-event getriggerd. Gevolg is dat de online status onmiddellijk weer op 0 komt te staan! Idem bij het refreshen dus!
* Nog een mogelijke oplossing zou zijn om op iedere pagina het ip-nummer van de bezoeker weg te schrijven naar een tabel met het tijdstip. Als iemand langer dan 5 of 10 minuten geen andere pagina aanklikt dan wordt zijn status op offline geplaatst... Dit is voor mij ook geen goede opossing gezien mijn site geregeld automatisch refresht (iedere 2 minuten). Dus de tijd zal nooit verstrijken in min geval!
Heeft niemand een degelijke oplossing voor mijn probleem? Hoe doen andere sites dit?
Bedankt voor de moeite alvast... Oh, mijn site is: http://www.polsstok.be
Wesley
|