login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

thumbnails dmv php

Offline Stefan14 - 02/08/2006 19:52
Avatar van Stefan14PHP gevorderde ik heb een script wat staat op
http://www.plaatscode.be/1673/

hierin staat bovenaan een functie, maar deze wil niet werken, de volgende error komt dan:
  1. Warning: getimagesize() [function.getimagesize]: Read error! in /home/stefan/domains/elektronica-onderdelen.nl/public_html/covers/thumbnails.php on line 4
  2.  
  3. Warning: getimagesize() [function.getimagesize]: Read error! in /home/stefan/domains/elektronica-onderdelen.nl/public_html/covers/thumbnails.php on line 4
  4.  
  5. Warning: getimagesize() [function.getimagesize]: Read error! in /home/stefan/domains/elektronica-onderdelen.nl/public_html/covers/thumbnails.php on line 4
  6.  
  7. Warning: getimagesize() [function.getimagesize]: Read error! in /home/stefan/domains/elektronica-onderdelen.nl/public_html/covers/thumbnails.php on line 4
  8.  
  9. Warning: getimagesize() [function.getimagesize]: Unable to access cov/10.php in /home/stefan/domains/elektronica-onderdelen.nl/public_html/covers/thumbnails.php on line 4
  10.  
  11. Warning: getimagesize(cov/10.php) [function.getimagesize]: failed to open stream: No such file or directory in /home/stefan/domains/elektronica-onderdelen.nl/public_html/covers/thumbnails.php on line 4
  12.  
  13. Warning: getimagesize() [function.getimagesize]: Unable to access cov/a.php in /home/stefan/domains/elektronica-onderdelen.nl/public_html/covers/thumbnails.php on line 4

ik heb deze functie niet zelf geschreven, maar heb hem ergens vandaan en heb hem wat aangepast, echter heb ik het idee dat de maker van het script ook wat foutjes heeft gemaakt, want zo zijn op de volgende regel:
  1. <?php
  2. list($breedte_origineel, $hoogte_origineel, $type) = getimagesize($map.'/'.$bestandsnaam);
  3. ?>

de drie variabelen in de list(); helemaal nergens benoemd volgens mij.

ook hierin:
  1. <?php
  2. imagecopyresampled($afbeelding, $afbeelding_origineel, 0, 0, 0, 0, $breedte, $hoogte, $breedte_origineel, $hoogte_origineel);
  3. ?>

hebben de variabelen afbeelding_origineel, breedte_origineel en hoogte_origineel geen waarde volgens mij.

Kan iemand mij hierbij helpen.

De bedoeling van het script is om elke map/bestand in de map cov af te lopen en die te verkleinen en de thumbnail op te slaan in de map thumbs.

Het vreemde is ook dat hij een warning geeft over de php bestanden (10.php o.a, de foutmeldingen lopen verder door). Maar die staat helemaal niet in de map cov.
De map cov staat wel in een map waarin deze bestanden staan. Dus het lijkt wel alsof hij de verkeerde map pakt?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Voldemort - 02/08/2006 20:35 (laatste wijziging 02/08/2006 20:35)
Avatar van Voldemort PHP ver gevorderde Als ik naar je errors kijk zie ik dat je een .php wil resizen.

Read error! => Kan niet lezen
getimagesize(cov/10.php) => Hier zie ik een .php die je wil resizen, zal niet gaan denk ik.

Dus mijn advies om komende problemen op te lossen:

Read errors

^^
Offline Stefan14 - 02/08/2006 21:03
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde maar dat is juist het vreemde, ik geef de map cov op waarin alleen maar mappen staan met afbeeldingen, maar hij pakt de map erboven, dus de map waarin cov zelf staat.
Offline ikkedikke - 02/08/2006 23:41
Avatar van ikkedikke PHP expert dan moet je die functie eens posten..
Offline Stefan14 - 03/08/2006 00:28
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde die functie staat bovenaan mijn script wat te zien is op plaatscode.be (volg link in startpost)
Offline Rik - 03/08/2006 13:20
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Ik zie dit in je code staan:
  1. foreach($files2 as $data2) //alles binnen de foreach voor elk bestand uitvoeren
  2. {
  3. if ($data2 != '.' && $data2 != '..')
  4. {
  5. thumbnail('cov','thumbs',$data2,67,100);
  6. ...
En in $data2 staan alle bestanden uit de dir. Misschien moet je nog een check inbouwen die kijkt of het wel een plaatje is, dan voorkom je iig de read errors.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.221s