Ik zit hier al uren te zoeken hoe ik de pdo extension kan enablen. Nu denk je: "simpel". In windows....ja maar linux....nee. Me vraag is of iemand me kan helpen bij het activeren van deze extensie.?! Ik heb al dit geprobeerd maar bij stap 1 loopt het al mis:
Citaat:
./configure --with-zlib --enable-pdo=shared
bash: ./configure: Onbekend bestand of map
someone help me. Dan zit je leuk paar uur Zend docs te lezen als het nog niet werkt ook
owja , ik heb geprobeerd om met PHP.net: dl te werken maar kreeg deze error:
Citaat:
Warning: dl() [function.dl]: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php5/20051025/pdo.so' - /usr/lib/php5/20051025/pdo.so: cannot open shared object file: No such file or directory in /var/www/boe.php on line 2
ps: ik heb gekeken in die map maar nergens pdo.so te vinden
stijn
[edit]
Ik heb de laatste versie gedownload op pear.php.net en zie dus dat config.m4 interssante file is. Maar hoe voer ik dit uit in de console bij deze command './config.m4' zegt hij 'toegang geweigerd'
half-offtopic: heb het ook tegengekomen, het was al ingeschakeld maar volgens die Zend zooi niet.. dus bij deze heb ik Zend Framework buitengegooid, en ben ik CakePHP gaan uitproberen, en dat is gewoon über
Geen idee, maar ik vind Zend nogal dom.. ze maken enorm veel functie aliassen van bestaande PHP functies, snap ik het nut niet van.. met CakePHP heb je in 20 minuten een volledige blog met gebruikers etc