login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

pdo extension laden

Offline Stijn - 02/08/2006 09:11 (laatste wijziging 02/08/2006 10:02)
Avatar van StijnPHP expert hallo

Ik zit hier al uren te zoeken hoe ik de pdo extension kan enablen. Nu denk je: "simpel". In windows....ja maar linux....nee. Me vraag is of iemand me kan helpen bij het activeren van deze extensie.?! Ik heb al dit geprobeerd maar bij stap 1 loopt het al mis:
Citaat:
./configure --with-zlib --enable-pdo=shared
bash: ./configure: Onbekend bestand of map

someone help me. Dan zit je leuk paar uur Zend docs te lezen als het nog niet werkt ook 

owja , ik heb geprobeerd om met PHP.net: dl te werken maar kreeg deze error:
Citaat:
Warning: dl() [function.dl]: Unable to load dynamic library '/usr/lib/php5/20051025/pdo.so' - /usr/lib/php5/20051025/pdo.so: cannot open shared object file: No such file or directory in /var/www/boe.php on line 2

ps: ik heb gekeken in die map maar nergens pdo.so te vinden

stijn

[edit]

Ik heb de laatste versie gedownload op pear.php.net en zie dus dat config.m4 interssante file is. Maar hoe voer ik dit uit in de console bij deze command './config.m4' zegt hij 'toegang geweigerd'

:o niemand

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 02/08/2006 17:16
Avatar van Maarten Erelid half-offtopic: heb het ook tegengekomen, het was al ingeschakeld maar volgens die Zend zooi niet.. dus bij deze heb ik Zend Framework buitengegooid, en ben ik CakePHP gaan uitproberen, en dat is gewoon über 
Offline Stijn - 02/08/2006 17:58
Avatar van Stijn PHP expert ja maar hij staat wel niet in de extensions list.... dit is de lijst met de current running extensions:
Citaat:
Array ( [0] => xmlwriter [1] => libxml [2] => xml [3] => wddx [4] => tokenizer [5] => sysvshm [6] => sysvsem [7] => sysvmsg [8] => standard [9] => SimpleXML [10] => sockets [11] => soap [12] => SPL [13] => shmop [14] => session [15] => Reflection [16] => posix [17] => mime_magic [18] => mbstring [19] => iconv [20] => hash [21] => gettext [22] => ftp [23] => filepro [24] => exif [25] => dom [26] => dba [27] => date [28] => ctype [29] => calendar [30] => bz2 [31] => bcmath [32] => zlib [33] => pcre [34] => openssl [35] => xmlreader [36] => apache2handler [37] => mysql [38] => mysqli )
Liegt het ofzo? Ik ga maar een ander framework proberen dan. Zend zou daar beter werk van maken of is zend a only crap shit for win?
Offline Maarten - 02/08/2006 18:00
Avatar van Maarten Erelid Geen idee, maar ik vind Zend nogal dom.. ze maken enorm veel functie aliassen van bestaande PHP functies, snap ik het nut niet van.. met CakePHP heb je in 20 minuten een volledige blog met gebruikers etc 
Offline Stijn - 02/08/2006 18:04
Avatar van Stijn PHP expert :D ja maar sommige dingen zijn wel goed van zend maar zoals je zegt zit er veel aliassen in. anyway i'm looking to symfony en ga es zien naar cakephp.

thx murfy 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.384s