login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mime-type achterhalen

Offline CDNC - 31/07/2006 22:52
Avatar van CDNCPHP ver gevorderde ik heb een upload systeempje waarbij ik controleer op mime type en extensie, extensie is simpel.
maar mime - type...

ik wil het mogelijk maken van het uploaden van mp3
devolgende mime-types heb ik al als goed verklaar in m'n upload ding:
audio/mp3
audio/mpeg
audio/mpg
audio/x-mp3
audio/x-mpeg
audio/x-mpg

maar als ik een mp3 upload zegt ie dat het bestandstype niet is toegelaten. zijn er nog mogelijk voor mp3 of hoe kan je het type achter halen van een bestand?

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 31/07/2006 22:53
Avatar van Gerard Ouwe rakker $_FILES['jouwfieldname']['type']
Offline CDNC - 31/07/2006 22:54
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde het ik al geprobeert te echo'en maar hij echo'ed niets...
Offline Gerard - 31/07/2006 22:55
Avatar van Gerard Ouwe rakker Misschien wordt je upload niet toegelaten omdat het bestand te groot is. Laat eens wat code zien zodat ik je error handling kan bekijken.
Offline CDNC - 31/07/2006 22:57 (laatste wijziging 31/07/2006 23:02)
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde http://www.plaatscode.be/1638/ dat is het 'mogelijk-error-stukje'

edit:
als ik een mp3 van 1.3 mb up lukt het, maar waarme ik eerste text 7.2 mb ging niet... normaal volgens het script is 7.5 mb het maximum

edit2: die van 1.3 mb was een muziek bestandje maar was wel .wma dus mp3 gaat nog steeds niet.

die mime types voor mp3 heb uit het registen van deze computen gehaalt en maar kan ik voor mp3 niet vinden
Offline Gerard - 31/07/2006 23:00
Avatar van Gerard Ouwe rakker echo $_FILES['file']['type'] eens om te kijken wat hij zegt.
echo $_FILES['file']['error'] eens om te kijken wat de errorcode is.
Offline CDNC - 31/07/2006 23:10 (laatste wijziging 31/07/2006 23:26)
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde ik heb echo $_FILES['file']['error'] erbij gezet en hij echo'ed het getal 1 daar en $_FILES['file']['type'] is weer leeg, nu teste ik met een ander mp3-tjes.
Offline Gerard - 31/07/2006 23:19
Avatar van Gerard Ouwe rakker Heb even gekeken in mijn FileUpload Class en errorcode 1 staat voor:
The uploaded file exceeds the upload_max_filesize directive in php.ini
Offline CDNC - 31/07/2006 23:29 (laatste wijziging 01/08/2006 00:26)
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde dus mijn host (geen gratis accountje ergens maar webhosting+.be gebregen voor het maken van scripts...) kan een file van 7 mb ( en 3mb ook al, met de 2de teste ik met eentje van 3 mb) ofzo en meer niet aan? (de instellingen dan toch) dus moet de php.ini een beetje gewijzigd worden?

EDIT: de maximale upload groote was (zoals standaart) ingestelt op 2M...

mar als ik het volgende doe:
  1. echo ini_get ( "upload_max_filesize" ) .' <=> ';
  2. ini_set( 'upload_max_filesize', '8M' );
  3. echo ini_get ( "upload_max_filesize" );

blijft hij voor en na de ini_set op 2M staan, en dus lukt het nog steeds niet
Offline Gerard - 01/08/2006 00:18
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik had express nog niet gereageerd. Nu je daar dus achter bent kun je dus gaan nadenken over hoe je dit wilt oplossen. Een systeem wat ik gebruik op een andere site (ontwikkeld door Murfy) is dat men een write-only ftp account aanmaakt en mensen dingen laat uploaden naar een temp directory.

Vanuit die directory verplaats je de files dan met PHP naar de locatie die jij wilt. Die temp dir is natuurlijk beveiligd met htaccess 
Offline CDNC - 01/08/2006 00:28 (laatste wijziging 01/08/2006 12:26)
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde het is dus onmogelijk met ini_set()?

EDIT: ik heb m'n antwoord al gevonden op php.net, en het gaat dus niet, met htaccess zou het wel kunnen verandert worden...

EDIT2: het is opgelost, ik heb nu met htaccess de limit naar 10M gezet terwijl het script maar toelaat tot 7.5M dus het is nu ok, heb al getest enz.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s