login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

bestand printen.

Offline smoos - 27/07/2006 17:10
Avatar van smoosPHP gevorderde Hoe kan ik een bestand laten printen met js of php?
De bedoeling is dus dat je de naam van het bestand ziet (bv: test.txt) en als je daarop klikt dan wordt deze niet geopent. maar krijg je een scherm van je printer om hem uit te printen.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Micron - 27/07/2006 17:13
Avatar van Micron HTML beginner Doorzoek de actieve forumonderwerpen is. Ik heb net precies dezelfde vraag gepost en daar is op geantwoord.
Offline smoos - 27/07/2006 17:21
Avatar van smoos PHP gevorderde Maar het is niet de bedoeling dat 'test.txt' geshowt wordt maar gewoon uitgeprint. dus window.print() kan niet.
het moet echt verwijzen naar een bestand.
Offline Maarten - 27/07/2006 18:42
Avatar van Maarten Erelid Hoe ik die zooi altijd oplos:
- Open het bestand
- In dat bestand staat dan window.print(); window.close();

Dus als men dan op "Afdrukken" klikt in het afdrukvenster van de browser, sluit het venster zich direct.

Maar misschien kan je het te printen bestand in een iframe laden van 1*1, en dan met document.getElementById('iframe').print() dat iframe afdrukken...?
Offline smoos - 27/07/2006 20:21
Avatar van smoos PHP gevorderde Bedankt murfy!
Btw als ik een bestand print staat er de lokatie van het bestand op de print pagina vermeld, kan dit niet weg?
Offline Maarten - 27/07/2006 20:27
Avatar van Maarten Erelid Ja, maar dat moet je zelf in je browser instellen (kopteksten weghalen).
Offline smoos - 27/07/2006 20:30 (laatste wijziging 27/07/2006 20:40)
Avatar van smoos PHP gevorderde Maar dat kan ik niet voor andere besturen...

Edit:
Ik heb ook veel .tif die ik ook wil afdrukken. maar tif kan je niet laden in je browser. hoe moet dit dan aangepakt worden?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s