login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

agenda

Offline jvuz - 18/07/2006 11:22
Avatar van jvuzNieuw lid Hallo allemaal,

voor onze website zou ik graag iets willen maken dmv php om op de agenda-pagina events te kunnen toevoegen en verwijderen, zonder dat ik telkens mijn bestand moet aanpassen en uploaden. Dit zou maar voor één enkele persoon moeten zijn, dus ik denk niet dat ik mysql ga nodig hebben. De enige velden die ik moet kunnen toevoegen is de datum (of data) en de event ( met eventueel wat meer uitleg). Hoe pak ik dit het beste aan?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline b4nkr0bz0r - 18/07/2006 11:28 (laatste wijziging 18/07/2006 11:31)
Avatar van b4nkr0bz0r PHP gevorderde Door een tutorial te bekijken of het verwerken van formulieren (tutorials » SQL » verwerken van formulieren). Dan maak je gewoon een SQL-table (als dit kan op je host):
- id (INT)
- beschrijving (text / varchar)
- datum (DATETIME)

D.M.V. die tutorial leer je gegevens in de DB steken, en later weer ophalen (je kan ook nog bij de tutorials de SELECT tutorial even doorlezen).

Dit moet niet zo moeilijk zijn als je er wat tijd en moeite in steekt.

EDIT: als dit voor één persoon is, waarom zou je er dan geen SQL voor gebruiken, het gaat toch om het invoeren en uitlezen van de gegevens ?

Als je echt zonder SQL wil werken kan je het met een file doen (geef het de juiste rechten) en kijk dan hier in de overzicht sectie naar: file_put_contents(); en file_get_contents(); is_readable(); is_writable();

succes.
Offline vinTage - 18/07/2006 11:30
Avatar van vinTage Nieuw lid <joke="Maak gebruik van een ftpEditor" />

Als je de beschikking hebt over mySql zou ik dat zeker gebruiken.
Op een beveiligde "admin" pagina maak je een formuliertje met 2 inputvelden en een submit knopje en klaar.

tut
Offline jvuz - 18/07/2006 15:46
Avatar van jvuz Nieuw lid OK, bedankt, ik zal er toch sql voor gebruiken. Ik laat je weten hoe het vlot.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s