login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[php]Enkele foutjes

Offline finduilas - 14/07/2006 07:51
Avatar van finduilasPHP gevorderde Hallo,

In me script zitten enkele kleine foutjes (de werking daarvan) maar ik krijg ze niet opgelost.Het gaat om het wijzigen van een profiel.
http://plaatscode.be/1290/

De 2 foutjes zijn dat ik welke datum ik ook opgeef het altijd 30 11 1999 uitkomt en dat ik altijd Man-Man krijg bij geslacht.Alvast bedankt voor wie me een richtlijn kan geven wat verkeerd is (daarom hoef je het nog niet zelf te verbeteren)

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stefan14 - 14/07/2006 08:06 (laatste wijziging 14/07/2006 08:08)
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde over het geslacht, je hebt in je if statement staan
als het geslacht niet man is, dan man weergeven, anders vrouw. dat klopt al niet helemaal lijkt mij, ik zou daar == van maken.

waarom hij dan wel altijd man weergeeft vind ik vreemd, maar het lijkt mij niet te kloppen op deze manier in ieder geval

ten tweede zie ik dat je de dubbele quotes escaped in je echo's, maar dat hoeft nu niet, want je gebruikt enkele quotes in je echo's.

echo 'tekst'; // hier hoeven dubbele quotes niet geëscaped te worden
echo "tekst"; // hier moeten dubbele quotes wel geëscaped worden
Offline finduilas - 14/07/2006 08:08 (laatste wijziging 14/07/2006 21:56)
Avatar van finduilas PHP gevorderde Ow,Had ik verkeerd gezien.Nu even testen of dat opgelost is.

Er is nog het 2de probleem.

EDIT: Er is iets raars :S.Als ik nu vrouw kies om in de DB te zetten zet hij er vro in. Maar nochtans moet dit helemaal er in kunnen:
geslacht varchar(5) latin1_swedish_ci Nee 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s