login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Session, domein, subdomein

Offline xSc - 12/07/2006 14:47 (laatste wijziging 12/07/2006 15:02)
Avatar van xScOnbekend Ik heb, denk ik, een vergissing gemaakt.

Ik heb een domein en een subdomein (zelfde ip).

Nu start ik op subdomein.domein.nl een sessie, die ik ook wil gebruiken op domein.nl. De sessie blijft wel behouden, maar ik kan hem niet uitlezen.

Ik zou natuurlijk wel cookies kunnen gebruiken en dan 2 cookies laten aanmaken ofzo. Of misschien kan dat ook wel in php.info o.i.d., zodat ik de sessies kan blijven gebruiken.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 12/07/2006 15:02 (laatste wijziging 12/07/2006 15:03)
Avatar van Thomas Moderator Ik heb ook een aantal sites die van subdomeinen gebruik maken, en hiervoor stel ik het volgende in voor het starten van de sessie (let op de punt voor .domein):

1. session_set_cookie_params(0, "/", ".domein.nl");

Om een of andere vage reden is dit niet genoeg - als je tussen domeinen schakelt maakt ie meerdere sessie-cookies aan.

Als je het volgende plaatst in een .htaccess bestand dat altijd wordt geladen, gebeurt het aanmaken van meerdere sessie-cookies niet:

php_flag session.cookie_domain ".domein.nl"

Maar wellicht dat enkel de PHP-functie session_set_cookie_params() in jouw geval volstaat.
Offline xSc - 12/07/2006 15:35 (laatste wijziging 12/07/2006 15:36)
Avatar van xSc Onbekend Heb er even mee gestoeid, maar het gaat nog steeds niet helemaal goed. Ik gebruik die functie wel met juiste lifetime, etc. De session.cookie_domain in .htaccess resulteert in een 500 error. Wellicht wordt dat niet ondersteund bij mijn hostingprovider. Ik kan wel gebruik maken van mod_rewrite, etc. Ik kijk wel even verder. Weer wat geleerd in ieder geval. Normaal gebruik ik sessions op 1 domein 
Offline Thomas - 12/07/2006 16:09 (laatste wijziging 12/07/2006 16:10)
Avatar van Thomas Moderator Sessies worden gepropageerd via de URL of via een cookie. Een cookie is standaard gebonden aan het subdomein waar je het set, tenzij je anders aangeeft. Sessie-cookies krijgen een speciale behandeling (dit wordt via de session_-functies geregeld op het moment dat je aangeeft dat je je sessies in stand wilt houden via cookies (default?)).

Wat je ook zou kunnen doen is zelf alles omtrent het setten van sessie-cookies regelen via setcookie() en het volledig uitschakelen van alle cookie-functionaliteit die via de session_-functies wordt geregeld.

Maar ik zou het eerst op de standaard manier proberen op te lossen (eenvoudiger ).
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s