login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ubb ignore

Offline time4fighter - 09/07/2006 16:04
Avatar van time4fighterHTML interesse Weet iemand hoe ik [ignore] tags maak met ubb?
Ik heb nu alleen alle replaces in een functie, kan ik die ignore tags maken via functies, of moet dit met classes?

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Bart - 09/07/2006 16:20
Avatar van Bart PHP expert Misschien even handig om te vertellen wat ignore tags zijn en wat ze moeten doen?
Offline time4fighter - 09/07/2006 16:23
Avatar van time4fighter HTML interesse Tags waar bij je andere tags zoals: [b ] gewoon laat zien, zonder dat deze veranderd word door ubb.
Offline Dark_Paul - 09/07/2006 16:31
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde ik denk dat ik je snap. je wilt dus alles wat in je bericht tussen, zeg [ignore] staat, dat de opmaak daarin niet wordt toegepast. ik denk dat je dan eerst in je bericht moet gaan zoeken naar de begin- en eindtag van [ignore]. vervolgens kan je je bericht opdelen in stukken, het stuk voor het ignore-deel, het ignore-deel zelf, en het stuk erna. dan moet je op de tekst voor, en de tekst na de replace-functie toepassen.
Offline Bart - 09/07/2006 16:33
Avatar van Bart PHP expert Je zou in principe gewoon dezelfde functie als [.code][./code] tags moeten geven.
Offline Maarten - 09/07/2006 16:48
Avatar van Maarten Erelid Je kan ook alle UBB tags binnen [ignore] hernoemen.. Dus bv. alle [ b] binnen [ignore] omzetten naar [--b--] en dan achteraf na het parsen terug.
Offline time4fighter - 09/07/2006 18:38
Avatar van time4fighter HTML interesse Heeft iemand misschien een voorbeeld, want ik begrijp het nog niet echt. 
Offline Maarten - 09/07/2006 18:39
Avatar van Maarten Erelid Je begrijpt het wel, alleen wil je dat iemand het voor jou gaat oplossen.
Offline time4fighter - 09/07/2006 18:48
Avatar van time4fighter HTML interesse Nee, als ik dat wil, kan ik beter een script van internet halen.
Ik snap niet, hoe je alles tussen de tags apart kan nemen, is daar een functie ofzo voor?
Offline Bart - 09/07/2006 19:04
Avatar van Bart PHP expert Nee daar is geen functie voor, dat moet je zelf maken. Murfy heeft je een zet in de goeie richting gegeven. Nu weet je hoe je het moet maken. Het is niet de bedoeling dat wij dit script gewoon hier neer zetten en dat jij het kan kopieeren en plakken [dat is immers ook van internet halen, right].
Offline Dark_Paul - 09/07/2006 19:26 (laatste wijziging 09/07/2006 19:26)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde dit kan een domme optie zijn, maar kan je niet een array maken, met de code voor, in en na de [ignore]? en vervolgens met je replace functie in het deel voor en na de ubb tags vervangen. of dit in losse variabelen zetten en die aan het einde van de functie weer aan elkaar plakken.
hmm.. niet aan gedacht: wat als jer meerdere keren [ignore] wordt gebruikt..
Offline time4fighter - 09/07/2006 19:31
Avatar van time4fighter HTML interesse Ik denk dat het zo ongeveer zal moeten:

1. <?php
  2. stristr($text, '[ignore]');
  3. ?>

Dan neemt hij alles vanaf [ignore], maar hoe kan ik hem dan laten stoppen bij [/ignore] ?
Offline Rik - 09/07/2006 20:29 (laatste wijziging 09/07/2006 20:31)
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Je kan gaan exploden op [ignore] en dan per item kijken of er een [/ignore] in staat. En daarna weer imploden.

Tussendoor haal je dan datgene tussen de ignore-tags weg en vervang je het voor bijv. %{id}%. Datgene zet je in een array en helemaal op het einde zet je het weer terug.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s