login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

SMSjes versturen door middel van php

Offline StreetAngel - 09/07/2006 15:05 (laatste wijziging 09/07/2006 15:55)
Avatar van StreetAngelNieuw lid Hey,

Ik ben gevraagd op een website te scripten waarop je doormiddel van smsjes allemaal dingen kan downloaden enzow.
Maar nu vraag ik me af hoe het gedeelte met he smsen werkt in php.
Een server en een sms nummer ed. is er wel.

Kunnen jullie me daar wat meer over vertellen ?

Greetz,
Marc

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Lemon - 09/07/2006 15:10
Avatar van Lemon PHP expert De server met sms service heeft normaal een bepaald protocol waarmee je gegevens via sockets naar die server kan sturen (of Post). Je moet dan maar eens kijken hoe die server werkt dan.
Offline xSc - 10/07/2006 10:51
Avatar van xSc Onbekend Je hebt een SMS Gateway nodig: dus een "SMSProvider". Je stuurt het bericht, dat verzonden wordt naar de gateway. Deze stuurt het vervolgens naar de eindontvanger. Andersom kan het ook: sms'jes ontvangen op je server.

Je mist dus nog een schakel: de SMS Gateway. Tip: http://www.smsbox.be heeft wat jij nodig hebt.
Offline StreetAngel - 13/07/2006 23:43
Avatar van StreetAngel Nieuw lid wat ik mij verder nog afvraag is hoe dat in zijn werk gaat.
mijn server ontvangt een smsje van de getaway, nu moet er een smsje terug gestuurd worden door mijn server.

Kan dit gewoon door middel van een simpel stukje php?

1. <?php
  2.  
  3. if(isset($smsje))
  4. stuur_smsje_terug("Hier is je antwoord...");
  5.  
  6. ?>

Dit is gewoon een heel simpel voorbeeld en zal wel niet op de werkelijkheid lijken, maar normaal werkt een phpscript pas waneer de pagina bezocht wordt.
Werkt het nu gewoon op het moment dat er een smsje ontvangen wordt ?

Marc
Offline Maarten - 13/07/2006 23:57
Avatar van Maarten Erelid Dat kan inderdaad, omdat die gateway dan een of ander protocol heeft, en die moet je dan waarschijnlijk via sockets aanspreken. Dus dan kan je een functie stuur_smsje($berichtje,$aan) maken die via dat protocol doet wat jij wilt.
Offline StreetAngel - 14/07/2006 00:01
Avatar van StreetAngel Nieuw lid aha, ok.
Ik ga er nog ff meer over opzoeken.

iemand nog site ofzow, die mij opweg kunnen helpen ?

tot zover iig bedankt !!:cool:
Offline Maarten - 14/07/2006 00:10
Avatar van Maarten Erelid Je moet gewoon een SMS Gateway huren, dat is alles...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s