Ik zit met het volgende probleem. In de onderstaande form, krijg ik als ik op submit duw, perfect de resultaten te zien. Maar als ik in het input veld al op enter durk (ipv van gewoon op de submit button) dan, stuurt hij ons naar een lege pagina. Terwijl, als ik gewoon op de echt submit duw, dat hij het wel doet?!?
<?php
if(isset($_POST['zoeken']) && $_POST['zoeken'] != '') {
// daar heb ik nu ook voor de test, dit van gemaakt:
if(isset($_POST['zoeken']) && $_POST['zoeken'] != '' && !$_POST['zoekveld']) {
?>
Het zou kunnen komen doordat je alleen controleert of hij op de knop drukt, dus alleen op $_POST['zoeken']. Je zou hiervan bijvoorbeeld if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') van kunnen maken.
<?php
$query="SELECT * FROM `tbl artikel`
WHERE artArtsId='1' AND artOmsComm LIKE '%$zoekveld%'
OR artArtsgId = '26' OR artArtsgId = '128' OR artArtsgId = '167' OR artArtsgId = '136' OR artArtsgId = '3'
OR artArtsgId = '145' OR artArtsgId = '157' OR artArtsgId = '175' ";
?>
<?php
WHERE artArtsId='1' AND artOmsComm LIKE '%$zoekveld%'
OR artArtsgId = '26' OR artArtsgId = '128' OR artArtsgId = '167' OR artArtsgId = '136' OR artArtsgId = '3'
OR artArtsgId = '145' OR artArtsgId = '157' OR artArtsgId = '175' ";
?>
Maar dit levert, op dat ik ALLE resultaten te zien krijg, van die catagorieen.En niet alleen van het zoekwoord, dat is ingetypt.
En als ik "artArtsgId " weg haal, dan zoekt hij wel goed, maar dan in alle catagorien, en dat wil ik dus niet. Ik wil dus dat hij zoekt in niet alle catagorieen!
<?php
WHERE voorraad='1' AND artOmsComm LIKE '%$zoekveld%'
OR catagorie = '126' OR catagorie = '128' OR catagorie = '167'
OR catagorie = '136' OR catagorie = '321' OR catagorie = '145'
";
?>
<?php
WHERE voorraad='1' AND artOmsComm LIKE '%$zoekveld%'
OR catagorie = '126' OR catagorie = '128' OR catagorie = '167'
OR catagorie = '136' OR catagorie = '321' OR catagorie = '145'
";
?>
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is!
Hij moet dus kijken of hij op voorraard is, als het 1 is, is het op voorraad, en mag hij het dus laten zien.
Daarna kijkt hij in welke catagorie hij mag zoeken.
En daarna kijkt hij of het woord wat gezocht wordt, op voorraad is en in de toegestaande catagorieen zit.
Snap ie? Maar dat wil dus nog niet helemaal werken?
Misschien van IN() gehoord? Hiermee kun je ID's uit een array halen en dan als een gemakkelijkere query uitvoeren, bijvoorbeeld met behulp van implode().
ja, het zit gekoppeld en het programma OFB, en die maken van deze tabellen gebruik. SELECT * FROM `tbl artikelen` WHERE enz..
op die manier dus... werkt zonder problem