Ik heb verschillende losse .php pagina's waar tekst op staat. Ik ben op zoek naar een script waar men op zoekwoorden kan zoeken. Heb zelf ook al gezocht maar tot nu toe werkten deze niet. Ik werk dus ook niet met een database.
Weet iemand een werkend script te vinden?
Hmm ja dus tekst in string gaan zetten... Is er niet ergens een zoek systeem te vinden? Het is logisch dat de tekst inderdaad zoekbaar gemaakt moet worden. Ik zou niet weten hoe ik vervolgens verder moet.
Naja ben nog steeds bezig de beginselen van PHP te leren, als ik eerst moet proberen om een begin te maken ben ik over 3 maanden nog bezig
Ik heb dus gewoon tekst:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Sed sit amet lacus. Etiam bibendum. Quisque convallis arcu a dui. Ut tincidunt massa eget diam. In a risus eget diam dictum iaculis. Donec fringilla sem non sapien. Aliquam volutpat, libero id elementum lobortis, dolor dui aliquam tortor, nec vehicula est sem et enim. Fusce porta sem non erat. Maecenas gravida orci a lectus.
Opgeslagen als pagina.php
Dan moeten mensen via een zoek formulier kunnen zoeken op bijv het woord Lorem, als deze gevonden worden gaat men naar de desbetreffende pagina.
Hmm ja maar daar ga je al uit van een zoekwoord, bezoekers moeten zelf een zoekwoord in kunnen geven en dan is het de bedoeling dat hij in meerdere pagina's zoekt. Ik zal even kijken of ik met je voorbeeldje verder aan de slag kan. Bedankt iig.
Ok ik snap het, wat is de reden dat je het buiten quotes moet zetten? Veiliger, netter? in die eerste gebruik je een punt en in die tweede niet, wat is het verschil?
//edit
Nu geeft die de zoekresultaten weer in de bold stijl, maar ik ben misschien niet duidelijk geweest: als je nu op het woord klikt dat gevonden is, moet het in de tekst waar het staat ook dikgedrukt of gemarkeerd worden, nu gaat hij gewoon naar de pagina toe waar het woord staat en dan moet je zelf maar zoeken waar het ongeveer staat. dit is zeker enkel mogelijk als de tekst in een database staat?
<?php
$naam = 'Ibrahim';
echo 'Mijn naam is:'. $naam; // Mijn naam is Ibrahim
echo 'Mijn naam is:'. $naam.' en ik ben 15 jaar'; // Mijn naam is Ibrahim en ik ben 15 jaar
?>
Ik heb alles gelezen, maar toch kom ik er niet uit. Ik weet niet hoe ik het moet toe passen in mijn zoeksysteem. In ieder geval bedankt voor je uitgebreide antwoorden.
Ibrahim - 09/07/2006 14:55 (laatste wijziging 09/07/2006 15:03)
PHP expert
wat heb je dan geprobeerd en welke fouten ben je tegen gekomen ?
ik heb een klein voorbeeldje gemaakt van hoe je het zou moeten doen. Ik ga eerst even commenten dan zal ik het in plaatscode.be zetten
edit:
ik heb deze voorbeeld gemaakt zodat jij ervan kan leren. Dus niet kopieren en plakken, maar doorlezen en kijken hoe alles werkt...
die array is om te debuggen, die kun je dus ook weglaten + de functie dumpen
om een bestand in een variabele te zetten doe je idd wat jij hebt alleen zonder de ' '
dus niet:
$text = 'file_get_contents('index.php')';
maar:
$text = file_get_contents(index.php);