login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

online game

Offline Ultimatum - 17/06/2006 14:15 (laatste wijziging 17/06/2006 15:02)
Avatar van UltimatumPHP expert ik ben van plan om een online game te gaan maken
(geen zorgen, niet de 10.000 mafia game )

maar wat is verstandiger om een iframe te gebruiken of niet

voor degene die de hint niet begrijpen , met iframe zie je niet de hele ?page=shitzooi in de adres balk wat voor minder cheaten zorgt (denk ik ), maar aan de andere kant in de source staat ook gewoon de link dus kunnen ze alsnog kopieren/plakken

iemand die hier een oplossing voor heeft, bv dank 

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BigBug - 17/06/2006 14:35
Avatar van BigBug PHP expert Gewoon met

www.url.nl/inloggen.php
www.url.nl/aanmelden.php

Dan hoef je niet met een include syteem te werken.
Offline Ultimatum - 17/06/2006 14:38
Avatar van Ultimatum PHP expert maar dat wil ik niet want dan moet ik dus ook elke keer mijn gehele layout op elke site zetten en met include systeem alleen de tekst 
Offline Simon - 17/06/2006 14:43
Avatar van Simon PHP expert gebruik htaccess

aanmelden.html
-> index.php?pag=aanmelden

en wat dan nog, op sima zie je ook heel de url, en kun je iets hacken -> NEE
Offline SilVeX - 17/06/2006 14:56
Avatar van SilVeX HTML beginner maar als je het gewoon zo doet als BigBug zei dan kan je toch gewoon op een manier zoals dit doen:

Je maakt een layout en op elke pagina zet je delen van je layout:

bovenaan:
  1. <?
  2. include "header.php";
  3. ?>

Daar kan je dan ook misschien je config gegevens in doen

onderaan:
  1. <?
  2. include "footer.php";
  3. ?>

En op die manier je pagina gewoon vullen.
Offline Ultimatum - 17/06/2006 14:58 (laatste wijziging 17/06/2006 15:06)
Avatar van Ultimatum PHP expert ja maar "als" het een grote site met veel leden oid word dat duurt het dus gigantisch lang om elke keer de layout opnieuw te gaan laden en met een include syteem hoe je het maar 1x waarbij je de tekst er gewoon in "dumpt"

edit: iemand een tutorial van hoe je dat doet met htaccess (wat simon voorstelde) want ik kan geen goeie tutorial vinden 

in tutorial van twopeak stond niet wat ik zocht 
Offline sjak - 17/06/2006 21:21
Avatar van sjak HTML interesse hoezo kunnen ze cheaten op de manier dat jij het zei, als je met cookies werkt kunnen ze pas op spel.php?lvl=7 komen als het KLAAR cookie voor 6 is gezet bijv...
Offline Gerard - 17/06/2006 23:37
Avatar van Gerard Ouwe rakker maak gebruik van een template systeem en mod_rewrite, dan ben je al een heel eind onderweg.
Offline Martijn1989 - 17/06/2006 23:58
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde maak er een .html systeem van, dat staat nog goed voor je SEO ook.
Offline Ultimatum - 18/06/2006 00:07
Avatar van Ultimatum PHP expert proximus en martijn verklaar je nader , begrijp jullie allebei niet helemaal 
Offline Stijn - 18/06/2006 01:53
Avatar van Stijn PHP expert zorg voor deftige server en zorg ervoor dat je spel vlot gaat. ik zeg hierbij dat de game-play interessant blijft en automatisch gaat denk hierbij aan crontabs. Ook moet er een soort communitygevoel zijn. Snelheid kan je winnen door layout en mysql dingen te cachen. Zorg dat je structuur hebt en geen overbodige code hebt want dat werkt ten nadele van je. ik heb hier geen ervaring mee maar dat is zowat de basis. of je nu met iframes of andere werkt dat maakt de speler niet uit. een speler wil spelen en geen tijd verprutsen in checkpoints, alerts en al die berichten. Ik raad aan voor een error_handler uitgebreid te maken. Wat kan ik nog van tip geven: succes want het gaat niet simpel zijn om zoiets te maken 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.207s