login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

$_SESSION doet onnozel :(

Offline StannY - 13/06/2006 15:20
Avatar van StannYHTML beginner ik heb een formuliertje waarin de volgende code zit:
  1. for ($teller=1; $teller < 5; $teller++) {
  2. $sql="SELECT * FROM vragen WHERE taalid='$taalid' AND groepid='$teller' ORDER BY Rand() LIMIT 1";
  3. $result=mysql_query($sql) or die (mysql_error());
  4. $arr_result=mysql_fetch_array($result);
  5. $vraag=$arr_result['0'];
  6. $_SESSION[$vraag]=$arr_result['6'];

dit staat in een formuliertje met een "verzenden"-knop. als ik dan op die knop duw, herlaad hij de pagina, om de controle uit te voeren, maar ik slaag er niet in om mij $_SESSIONs terug te halen, alhoewel, als ik ze in het eerste geval echo, ze er weldegelijk zijn. en aan het begin van mijn code staat er session_start(), dus dat zou ook in orde moeten zijn...

iemand een idee:?:

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 13/06/2006 15:22
Avatar van marten Beheerder moet het niet $arr_result[6]; zijn?
want 6 is numeriek
Offline StannY - 13/06/2006 15:25
Avatar van StannY HTML beginner ik denk van niet, want later in mijn code doe ik
  1. <input type="radio" name="<? echo $arr_result['0']; ?>" value="mog_antw1" /> <? echo $arr_result['2']; ?> <br />
en dit werkt wel zoals het moet 
Offline xSc - 13/06/2006 15:35
Avatar van xSc Onbekend Brr, wat een code.

Misschien is het verstandig om eerst te kijken wat PHP is en wat de basisregels zijn.

- Gebruik geen shorttags.
- Variabelen en nummers buiten quotes.
- Goede foutafhandeling
Offline StannY - 13/06/2006 16:28
Avatar van StannY HTML beginner welja, kan goed zijn dat er vanalles in feite anders zou moeten, maar ik gebruik altijd deze wijze, en het heeft nog nooit voor problemen gezorgt:s is het mogelijk om los van de schrijfwijze enzo eens te kijken aan wat het zou kunnen liggen?
Offline Maarten - 13/06/2006 16:40
Citaat:
maar ik gebruik altijd deze wijze, en het heeft nog nooit voor problemen gezorgt
Ik gooi mezelf constant voor auto's, en ik ben er nog niet van doodgegaan. Dus doe ik rustig verder.

Slechte instelling dus. Die shorttags valt nog te bediscussieren, aangezien er amper hosts zijn die het NIET ondersteunen.
Maar variabelen en integers buiten quotes en goeie foutafhandeling is gewoon een must. En als je die mentaliteit verwerpt moet je je vraag niet eens stellen.
Offline StannY - 13/06/2006 16:57
Avatar van StannY HTML beginner ^^ mja, misschien wel waar, maar ja, heb nooit van beter geweten, dusjah... 
Offline Maarten - 13/06/2006 17:05
Avatar van Maarten Erelid Kan zijn, maar een reactie als
"ooh dat wist ik niet, bedankt" was meer op z'n plaats geweest dan "i don't care, het werkt toch"

En op de pagina waar je die sessie dan probeert op te vragen, doe dan eens
  1. <?php print_r($_SESSION); ?>
en zorg uiteraard dat op die tweede pagina ook session_start() bovenaan staat.
Offline StannY - 13/06/2006 17:19 (laatste wijziging 13/06/2006 17:21)
Avatar van StannY HTML beginner mm maar het gaat niet over 2 pagina's, maar over 1 pagina waar alles in gebeurt... en nogmaals srry...:$
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s