maar dit klopt niet, want $Number wordt zo altijd 1. Ik moet iets hebben zodat $Number bij elke post +1 is. Ik moet dus iets maken dat $Numberold steeds upgedate wordt. Mijn kennis van PHP is beperkt en ik heb op het moment geen tijd om tuts oid te doen, ben druk met school.
Moet je even je eigen code bekijken. Je start van 0 (die overigens niet tussen die quotes moet), je telt er 1 bij op, en je bent VERBAASD dat je dan aan 1 komt?
Lijkt me gewoon basis wiskunde hoor.
Hoe je het dus wel doet:
Bovenaan je pagina zet je een variabele:
ik heb ze allemaal geprobeerd, geen van de oplossingen werken. Hij blijft steeds op 1 staan, terwijl bij elke post $Number +1 moet. Bij alle manieren hier blijft $Number 1. Omdat ik niet met een database werk, is dit misschien lastiger. Ik schrijf alles naar een .txt-bestand (ik weet 't, niet echt zoals jullie 't zouden doen, maar dit werkt prima voor mij. als ik meer PHP-kennis heb, stap ik wel over naar een database).
Als je hem naar het txt bestandje schrijf, kun je hem op één of andere manier toch weer terug halen?
En dan elke X ++ doen? Zelf werk ik NOOIT zo, dus echt verder helpen kan ik je niet.
Misschien iets van je scripting posten?
't is dat ik (nog) niets van een SQL snap, anders had ik 'm naar een DB geschreven en had ik zo het nummer weer op kunnen halen. Dit is het stukje script zoals het nu weggeschreven wordt in de txt-file:
Hmmss je snapt niks van SQL?
Lees hier dan wat tuts door.
Leer eerst met INSERT te werken en dan UPDATE, dan kun je het getal zo updaten.
En zo raak je steeds verder ;)
Maar echt verder kan ik je met dit niet helpen.
Suc6 ermee en andere snappen hier vast wel wat van
probleem wordt opgelost. Ik kan er niet onderuit, ik moet dus gewoon MySQL tuts doen. Ben er nu mee bezig, en gelukkig zijn ze niet zo moeilijk ik probeer 't, lukt 't niet kan ik 't nog altijd op 't forum vragen