PHP ver gevorderde |
|
na het lezen van de tut van Slipie over het uploaden van files wou ik natuurlijk de scriptjes direct uitproberen -> mijn enthousiasme werd al direct verminderd wanneer ik deze fouten kreeg:
Warning: move_uploaded_file(/afbeeldingen): failed to open stream: Permission denied in c:\inetpub\wwwroot\upload\upload_form.php on line 5
Warning: move_uploaded_file(): Unable to move 'C:\PHP\uploadtemp\phpC0F.tmp' to '/afbeeldingen' in c:\inetpub\wwwroot\upload\upload_form.php on line 5
deze kreeg ik bij dit script(heb het natuurlijk aangepast aan mijn gegevens):
<?
//kijken of er een bestand is geselecteerd
if(isset($_FILES['bestand'])) {
//het bestand verplaatsten naar de juiste map op de server
move_uploaded_file($_FILES['bestand']['tmp_name'], "/afbeeldingen");
//berichtje om te laten zien dat het bestand is opgeslagen
echo "Het bestand is opgeslagen";
} else {
//er is geen bestand geselecteerd
echo "Selecteer een bestand";
}
?>
<html>
<head><title></title></head>
<body>
<form action="" method="post" enctype="multipart/form-data">
<input type="file" name="bestand"><br>
<input type="submit" name="submit" value="Upload">
</form>
</body>
</html>
<? //kijken of er een bestand is geselecteerd if(isset($_FILES['bestand'])) { //het bestand verplaatsten naar de juiste map op de server //berichtje om te laten zien dat het bestand is opgeslagen echo "Het bestand is opgeslagen"; } else { //er is geen bestand geselecteerd echo "Selecteer een bestand"; } ?> <html> <head><title></title></head> <body> <form action="" method="post" enctype="multipart/form-data"> <input type="file" name="bestand"><br> <input type="submit" name="submit" value="Upload"> </form> </body> </html>
alvast bedankt
|