Ik heb een offerte formulier gemaakt waar je een heleboel verplichte vakken moet invullen.
Zodra je dat dus hebt gedaan en op submit hebt geklikt ga je naar ?pagina=offverwerk toe, daar worden eventuele fouten gemeld als je bv een fout email gebruikte, maar als alles goed was ingevuld, dan echoed hij alles wat je hebt ingevuld.
Dit werkt dus allemaal perfect.
Maar als je iets vergeten bent in te vullen, of iets wilt veranderen dan klik je op "Go back" en kom je weer voor een LEEG formulier...
Ik heb al vanalles geprobeerd zoals de afhandeling op dezelfde pagina en ipv history(1) back(-1) en een tussendoor pagina waar er gekeken word of er gepost was zoja include dit anders dat ...etc etc etc etc...maar ik BLIJF op een leeg formulier terug komen...wie o wie weet waar ik de fout inga ??
voor de liefhebbers van lappen code => hierheen Met deze code gebeurd de afhandeling op het formulier zelf.
Ik gebruik dezelfde code alleen met een form action naar een php file die alles checked zoals in het bovenste gedeelte staat van bovenstaande link.
behalve die vars aanmaken doe ik nu toch hetzelfde ?
Ik heb btw net ALLEEN het offerte form bekeken, dus zonder te includen, en dan kan ik wel terug met daar de waardes nog ingevuld.......ligt het dan aan mn manier van includen ? :S
dus heb ik 2 manieren getest, maar op beide manieren lukte het niet.
Ik heb de vorige manier alweer gedelete, maar als er iemand baat bij heeft kan ik die manieren van includen wel tonen.
dikke edit: oh, GTW, je echoed je fouten NA het complete script, ok, dat heb ik niet, maar ik zal dat wel een gaan proberen
update: sjeesj, dat werkt ook niet, ik word mega wanhopig nu nog even en ik maak alles in flash
session_start(); op je offerte
<input ... value="<?=$_SESSION['hiereennaam']?>" />
de pagina waarnaar je verwijst ook session_start();
daar controleer je de post waarden, maak je linkje corrigeer, en je wordt verwezen naar ?pagina=offerte
geen history.back ofzo
Dit werkt perfect, dus als ik terug ga, dan staat daar nog mn ingegeven waarde, maar zodra ik de bovenste regel in mn index uit de commenttags haal, dan is het om zeep
update:
Zodra ik alleen ob_start en de include hou gaat het goed, het gaat fout als ik de sessie start....
Probeer het eens zonder de ob_start?
Werkt dat niet, probeer het zonder de session_start enz...
Totdat je alle mogelijkheden hebt gehad.
Misschien dat je er dan achter komt waar het aan ligt.
jep de sessie, als ik die weghaal gaat het goed.
pfff, daar ben ik dal al 2 dagen naar opzoek
update:
JEEHAA: Nu werkt het naar behoren, en is gelijk dit opgelost.
Alleen op de pagina's ?pagina=verhuur heb ik dat probleem nog, omdat daar een sessie word aangemaakt voor de admin.
Ik start nu de session niet op de index, maar alleen op de paginas waar de admin iets kan doen.
Ik zal hem overhalen om een andere host te nemen, want die sessies werken dik klote op die host.
Maar dit probleem is iig opgelost en werkt nu zoals het hoort.
Al vind ik het nog steeds raar dat een session_start dit probleem veroorzaakt.
je kan ook altijd hidden fields aanmaken (<input type="hidden" name="field" value="waarde">). Je registreerd je Go Back button dan als een submit (<input type="submit" name="goback" value="Go Back!">") en op je andere pagina zet je in het value="" gedeelte iets van $_POST['field']