PHP ver gevorderde |
|
Hey ;)
Ik ben bezig met een upload systeem, waarvoor ik 2 fotos wil uploaden, de foto en een thumbnail (een klein plaatje van de foto).
Ik gebruik voor die thumbnail deze code :
<?php
$width = 120; //maximale breedte, in pixels, van de thumbnail
$thumb = "film/thumbnail/". $naam .".jpg"; //de map waar de thumbnails in komen(alleen tussen de quotes veranderen)
$orig = "film/upload/". $naam .".jpg";
//het plaatje gaan verkleinen
$b = imagecreatefromjpeg("film/upload/". $naam .".jpg") or die ("Jpg probleempje");
$bx = imagesx($b); //breedte van het orgineel
$by = imagesy($b); //hoogte van het orgineel
$lm = $b;
//hoogte uit rekennen
$temp=$bx/$width;
$height=$by/$temp;
//het plaatje gaan maken
$lm1 = imagecreate($width ,$height) or die ("Probleem met maken van plaatje");
//als je geen GD library 2 hebt moet je imagecopyresampled veranderen in imagecopyresized(lagere kwaliteit)
imagecopyresampled($lm1, $lm, 0, 0, 0, 0, $width, $height, $bx, $by);
//80 is jpg kwaliteit maar je kan ook tot 120 gaan of lager dan 80
Imagejpeg($lm1,$thumb,120);
//de troep opruimen
imageDestroy($lm1);
imageDestroy($lm);
?>
<?php $width = 120; //maximale breedte, in pixels, van de thumbnail $thumb = "film/thumbnail/". $naam .".jpg"; //de map waar de thumbnails in komen(alleen tussen de quotes veranderen) $orig = "film/upload/". $naam .".jpg"; //het plaatje gaan verkleinen $b = imagecreatefromjpeg ("film/upload/". $naam .".jpg") or die ("Jpg probleempje"); $bx = imagesx($b); //breedte van het orgineel $by = imagesy($b); //hoogte van het orgineel $lm = $b; //hoogte uit rekennen $temp=$bx/$width; $height=$by/$temp; //het plaatje gaan maken $lm1 = imagecreate ($width ,$height) or die ("Probleem met maken van plaatje"); //als je geen GD library 2 hebt moet je imagecopyresampled veranderen in imagecopyresized(lagere kwaliteit) imagecopyresampled($lm1, $lm, 0, 0, 0, 0, $width, $height, $bx, $by); //80 is jpg kwaliteit maar je kan ook tot 120 gaan of lager dan 80 Imagejpeg($lm1,$thumb,120); //de troep opruimen imageDestroy($lm1); imageDestroy($lm); ?>
Alleen, weergeeft het kleine plaatje, heel lelijk.
Orgineel : www.webmuur.nl/film/upload/3.jpg
Thumbnail : www.webmuur.nl/film/thumbnail/3.jpg
|