login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Try Catch?

Offline SvenP - 01/06/2006 13:47
Avatar van SvenPPHP interesse Ik krijg de volgende foutmelding:
  1. Fatal error: Call to a member function getAttribute() on a non-object in C:\www\modcast\updater\updateitem.php on line 37

met deze regel:
  1. $enclosure_url = addslashes($element_item_enclosure->item($a)->getAttribute('url'));

de attribute URL bestaat niet, of is leeg.
nu heb ik gehoord dat je via try en catch deze foutmelding kan omleiden? dus ik heb dit gemaakt:
  1. try
  2. {
  3. $enclosure_url = addslashes($element_item_enclosure->item($a)->getAttribute('url'));
  4. }
  5. catch (Exception $e)
  6. {
  7. echo "Error: $e";
  8. }

echter, geeftie nogsteeds deze foutmelding..
en, try catch werkt niet op PHP 4.4.2 wat mijn host dus is (draai nu local met php 5.1)
is er mischien een manier om de desbetreffende foutmelding om te leiden?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 01/06/2006 14:03 (laatste wijziging 01/06/2006 14:05)
Avatar van marten Beheerder Try en Catch zijn in PHP 5 gekomen om de foutafhandeling te verbeteren. In PHP 4 > zit dit nog niet. Dus dan zal je de foutafhandeling zelf moeten regelen.

Je kan beter de foutmelding oplossen.

Heb je de functie wel ingevoegd voor het gebruik?

Ik zie dat je in die regel gebruikt maakt van Fluent Interfaces, is dat wel de bedoeling?

Of zit ik nou mis?! 
Offline Ontani - 01/06/2006 14:20
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
je kan ook nog steeds een @ voor je functie zetten om de foutmelding te onderdrukken.
Offline SvenP - 01/06/2006 14:34
Avatar van SvenP PHP interesse @marten: ik haal gegevens uit een xml document hiermee.. ;)

@Ontani: met de @ laat je gewoon de melding niet zien geloof ik, hij moet ook verder gaan met de rest die wel werken..
Offline timo - 01/06/2006 14:42
Avatar van timo PHP ver gevorderde als ik naar die error kijk kan je hem nooit wegdrukken, het is een Fatal error, de functie die je oproept bestaat gewoon niet!
Offline kokx - 01/06/2006 16:03
Avatar van kokx Onbekend Het is gewoon heel simpel. Het heeft te maken met die fluent-interfaces. Laat de class van het object $element_item_enclosure eens zien. (zet het op plaatscode.be)
Offline Button - 01/06/2006 16:41 (laatste wijziging 01/06/2006 18:10)
Avatar van Button PHP ver gevorderde geeft je method item('a') wel $this terug?

ps: en zo komt het nieuwe, extra forumcatogorie van pas 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.234s