login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

foto dingus

Offline webbiexl - 31/05/2006 19:03
Avatar van webbiexlPHP interesse tzal vast wel simpel zijn, maar t lukt mij niet...

ik moet voor een klant (stichting) een portretsysteem ontwikkelen, bijna klaar op 1 ding na...

ik heb een hele zooi foto's die ze allemaal online willen hebben... daar zitten ook personen tussen waarvan ze een portret hebben (soort profiel)
Bij een profiel/portret hoort ook een foto... nou is t zonde van de ruimte om alle foto's er 2 of meer keer op de site te zetten...

ik wil als ze een profiel toevoegen, ze ook een foto kunnen selecteren... alle foto's worden geladen in een popup scherm met een radiobutton eronder bij het klikken/aanvinken van die foto + confirmation word de naam van die foto geladen in een tekstvlak
bij het checken van dat profile moet dan ook die foto verschijnen lijkt me logisch..

vraag ik t volgende, antwoord aub met code kleine stukjes voldoen heb de nodige ervaring of met links waar ik de code kan halen kan je me niet helpen antwoord dan niet!

* de belangrijkste: hoe laad ik alle foto's uit een map zo in thumbs op een scherm(hoe werkt een load_dir, hoe zet ik het allemaal uitgelijnd naast elkaar)
* radio button aanvinken maar alleen maar 1 op de gehele pagina! niet multiple mogelijk
* fotonaam + ext. naar tekstvak naar database ($get_POST(foto) >> hoe het beste opslaan.. te veel foto's om in een database te zetten dus ik heb die namen nergens vast)

dit was het alvast bedankt

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 31/05/2006 19:13 (laatste wijziging 31/05/2006 19:14)
Avatar van vinTage Nieuw lid 1* http://www.site...amp;id=317

2* geef ze allemaal dezelfde naam. radio

3* maak in de db een kolom bij voor de url naar de foto ?
Offline webbiexl - 02/06/2006 14:37 (laatste wijziging 02/06/2006 14:39)
Avatar van webbiexl PHP interesse hier heb ik nog te weinig aan ik krijg mn foto's niet gelezen uit die map
ik kan niet (wat die tut zegt)
  1. $items = array("item 1", "item 2", "item 3", "item 4", "item 5", "item 6",
  2. "item 7", "item 8", "item 9", "item 10", "item 11", "item 12");

op deze manier 3 a 400 foto's invoeren hoe los ik dat op dan?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.245s