login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

uploaden van grote files

Offline RudyL - 31/05/2006 12:14
--------------------------------------------------------------------------------

Ik maak op mijn website gebruik van een upload script met mail functie (2 scripts van hier aangepast en samengevoegd).

Nu wil ik gebruikers de mogelijkheid geven een bestand van maximaal 110 MB te uploaden. Natuurlijk erg veel en misschien wel onmogelijk met zulke scripts.

Wanneer ik bestanden van +/- 5 mb wil uploaden gaat het allemaal perfect, echter wanneer het 90 mb wordt gaat het fout.

De instellingen in mijn php.ini zijn de volgende:

file_uploads = On
upload_max_filesize = 110M
max_execution_time = 30
max_input_time = 60
memory_limit = 110M
post_max_size = 110M

Ik host de website zelf dus daar moet geen problemen in zijn, ik verwacht dat het ligt aan de time instellingen, dat deze te laag zijn, wat zijn voor bestanden van +/- 100 mb hiervoor goede instellingen? Of zou je mij een geheel ander script aanraden, wanneer ik mijn script hiervoor moet posten hoor ik het wel. Ik hoop dat jullie echter een oplossing weten waardoor ik met dit script toch grote bestanden relatief snel kan uploaden.

Nu las ik al dat PHP toch niet zo geschikt is voor het uploaden en dat ik beter kon zoeken naar wat anders, echter zou ik het toch liever met dit script doen aangezien ik dit nog wel kan aanpassen en de verdere programma's die ik heb gevonden allemaal lastiger zijn voor mij. Wanneer iemand een goed idee heeft voor een applet wat grote bestanden aankan (freeware) of weet welke instellingen ik moet veranderen zou ik dat graag weten.

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 31/05/2006 12:18
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
je kan via php met het ftp protocol werken, hierdoor zou het normaal wel moeten gaan om grote bestanden te uploaden
PHP.net: ftp
Offline Thomas - 31/05/2006 12:22
Avatar van Thomas Moderator Of geef die mensen individuele FTP-accounts... Hier is FTP (File Transfer Protocol) voor bedoeld en bij uitstek voor geschikt. HTTP leent zich hier niet echt meer voor...
Offline RudyL - 31/05/2006 12:26 (laatste wijziging 31/05/2006 12:37)
Avatar van RudyL Nieuw lid Ik host de website zelf op onze eigen webserver, werkt dan FTP wel?

Ai, dat zegt me vrij weinig. Ik gebruik onderstaand script om nu bestanden te uploaden, maar waar ik dan FTP zou moeten gebruiken begrijp ik zo even niet.

edit:// code = link

http://www.plaatscode.be/487/
Offline Nrzonline - 31/05/2006 12:32
Avatar van Nrzonline PHP ver gevorderde Ik weet dat wat ik nu ga zeggen jouw niet echt gaat helpen, maar
SiMa houd niet van grote lappen code. Dus ik raad je aan even je
code op www.plaatscode.be te zetten.

En ja, verder werkt het wel op je eigen webserver. Ik draai hier op
YellowTip, en zelfs dan werkt FTP upload nog.
Offline RudyL - 31/05/2006 12:49
Avatar van RudyL Nieuw lid Is inmiddels veranderd bedankt voor de tip.

Maar gebruik je dan de server username en wachtwoord als ftp gegevens? En wat zou ik waar moeten zetten? Sorry voor zoveel noob vragen.
Offline Ontani - 31/05/2006 12:56
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
der zou idd wel een ftp server moeten draaien op de server. php zou dan ook gewoon gebruik maken van een login op die server zoals je het via een ftp client zou doen...
Offline RudyL - 31/05/2006 13:00 (laatste wijziging 15/06/2006 12:10)
Avatar van RudyL Nieuw lid Lijkt me nogal vrij ingewikkeld te realiseren het verhogen van de time's in de php.ini helpt dus zeker niet?

Heb de time's verhoogt naar 300 en 600 en het uploaden van 100mb gaat nu perfect.

----------------

Nog een edit//

Het lukt met het verhogen van de instellingen wel om via het netwerk snel grote bestanden te uploaden. Wanneer ik echter grote bestanden via de VPN wil uploaden werkt het weer niet. Nu weet ik niet hoe ik de ftp instellingen moet toepassen op een php script, heeft iemand daar een voorbeeld script van? Zou erg fijn zijn.
Offline Maarten - 15/06/2006 12:36
Avatar van Maarten Erelid Ik weet niet, misschien kan je eens op de link die Ontani gaf klikken, en je zou dan eventueel per ongeluk daar wel een voorbeeld vinden? Zie dat je in ieder geval ook niet te veel moeite doet 
Offline RudyL - 15/06/2006 13:17
Avatar van RudyL Nieuw lid Dat is al wel gebeurd Murfy, maar daarom geef ik in die post eronder al aan, dat ik niet weet hoe ik dit moet gaan toepassen op mijn bestaande script. Of dat een mogelijkheid is om dat zo te doen. En ik zie in de voorbeelden niet echt een script dat overeenkomt met mijn script wat ik nu gebruik, vandaar dat ik die vraag hier stel.
Offline ikkedikke - 15/06/2006 16:10
Avatar van ikkedikke PHP expert als ik het goed begrijp sturen ze je nu in de richting om eerst je bestand via je webserver binnen te halen en dat dan weer via ftp naar jezlef te sturen? dit verdubbelt de tijd alleen maar. je zou evt wel de gebruiker anoniem in laten loggen en dan via php kijken waar het bestand terecht moet komen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s