PHP interesse |
|
Ik ben bezig met een nieuw project. Een erg omvangrijk project en daarom wil ik goed beginnen. Dat is dus bij de opbouw van de site.
Voorheen maakte ik veel gebruik van frames maar sinds ik met PHP in de weer ben sla ik dit liever over!
Ik vind het netter om zonder frames te werken. En volgens mij is het ook makkelijker omdat je dan niet elke keer de sessies hoeft mee te sturen plus dat j scripts maar 1x hoeft te includen.
Ik heb eigenlijk al een oplossing gevonden voor m'n probleem maar wil graag jullie mening hierover. Of jullie dit ook zo gemaakt zouden hebben. Of dat ik misschien dingen over het hoofd zie:
Informatie:
- site wordt ondersteund door mysql
- wordt gemaakt d.m.v. PHP, JavaScript en HTML
- wordt met een authenticatie script beveiligd
Zoals in het voorbeeld te zien is kan de site schematisch in 5 vlakken worden verdeeld. Frames 3a,b en c zijn variabel in hoogte (afhankelijk van de inhoud uit de database). De links staan in zowel 3a als 3c. Dus als iemand een link aanklikt dan moet deze in frame 3b geladen worden.
Zoals ik het me had voorgesteld laad ik de link door de pagina opnieuw te laden met een variabel meegestuurd (GET) en deze gebruik ik dan in tabel frame3b zodat deze daar wordt geopend.
Het probleem is dan alleen dat de pagina opnieuw geladen wordt. Wat natuurlijk laadtijd kost en wat er ook voor zorgt dat de banner veranderd (Deze veranderd bij elke refresh) en dat is niet de bedoeling!
Wat ik dus van plan ben is voor frame 3a,b en c een tabel te maken en hier alles in te stoppen zodat ik deze alle drie apart flexibel kunnen maken.
Tips en suggesties zijn welkom!!!!!!
Hierbij de link naar het voorbeeld (http://www.mosessole.nl/upload/files/opbouw.jpg)
|