login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Inlog script

Offline DrB - 22/05/2006 18:06
Avatar van DrBHTML interesse Beste leden,

Ik heb een vraag over dit script:

http://www.site...&id=85

Ik wil voor mensen zelf een gebruikersnaam en wachtwoord kunnen kiezen, dit is geen probleem. Als ik mensen registreer hebben ze allemaal toegang tot dezelfde pagina's. Hoe kan ik nu instellen dat geregistreerde A op een andere pagina komt dan geregistreerde B?
Dit is me nog niet helemaal duidelijk. Ik heb zelf al wat dingetjes geprobeerd, maar het lukt niet.
Graag jullie uitleg hierover.

greetz

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 23/05/2006 16:50
Avatar van Thomas Moderator Je kunt toch een profiel aan een login-id koppelen in je database? Op grond van het user-id laat ie dan het bijbehorende profiel zien. Je hoeft hier geen "aparte pagina" voor te maken; het is één en dezelfde pagina, met voor iedere gebruiker / klant / member andere gegevens...
Offline Grayen - 23/05/2006 17:35 (laatste wijziging 23/05/2006 17:36)
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde
  1. <?php
  2. $query = mysql_query("SELECT * FROM members WHERE gebruikersnaam='".$_SESSION['suser']."'") or die('Error on line '.__LINE__.' : ' . mysql_error());
  3. while($array = mysql_fetch_assoc($query)){
  4. // de 8 staat voor het level
  5. if(($array['level'] & 8) == 8)
  6. header("location: paginavoorrecht4ofhoger.php");
  7. }else {
  8. header("location: anderepagina.php");
  9. ?>
  10. }
Offline nemesiskoen - 23/05/2006 17:39
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Grayen, what about:
  1. $level = mysql_result(mysql_query("SELECT level FROM me members WHERE gebruikersnaam = '" . $_SESSION['suser'] . "'"),0);
  2. // doe iets met $level

Dan hoef je
1) niet ALLE gegevens te selecteren
2) geen while loop aan te maken (normaal gezien in jou geval ook niet, waarom je het wel doet... beats me)
3) niet met een array te werken maar kan met 1 result
Offline DrB - 23/05/2006 18:21
Avatar van DrB HTML interesse Het is me nog niet helemaal duidelijk. Wat moet ik in de pagina zetten die alleen voor gebruiker B te zien is ? En wat moet er dan op de pagina die alleen voor C te zien is. Bedankt voor de antwoord tot nu toe iig!
Offline Grayen - 23/05/2006 21:34 (laatste wijziging 23/05/2006 21:36)
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde @nemesiskoen
het was maar een voorbeeldje en kben nog maar een beginner in php en mysql dus weet nog niet alle mogelijkheden ;) ik gebruik zelf ook dit inlog script en ik dacht dat ik misschien kon helpen vandaar

@DrB
voor de pagina van gebruiker B (B.php)
  1. <?php
  2. $level = mysql_result(mysql_query("SELECT level FROM me members WHERE gebruikersnaam = '" . $_SESSION['suser'] . "'"),0) or die('Error on line '.__LINE__.' : ' . mysql_error());
  3. // de 8 staat voor het level
  4. if(($level & 2) == 2)
  5. // doe hier de rest van de pagina
  6. }else {
  7. echo "Je rang is te laag om deze pagina te mogen bekijken.";
  8. }
  9. ?>

en dit is voor gebruiker A (A.php)
  1. <?php
  2. $level = mysql_result(mysql_query("SELECT level FROM me members WHERE gebruikersnaam = '" . $_SESSION['suser'] . "'"),0) or die('Error on line '.__LINE__.' : ' . mysql_error());
  4. if(($level & 1) == 1)
  5. // doe hier de rest van de pagina
  6. }else {
  7. echo "Je hebt je niet geregristeerd.";
  8. }
  9. ?>

etc...

en op de login pagina zou ik het volgende plaatsen:
plaats dat stukje script op de login pagina:

1. <?php
  4. if(($level & 2) == 2)
  5. header("location: B.php");
  6. }else {
  7. header("location: A.php");
  8. }
  9. ?>

En dit zou dan zijn voor als je er van uitgaat dat je A standaard een level hebt gegeven van 1 dus de normale geregristeerde gebruiker zonder extra's en B is degene met meedere rechten
Offline DrB - 24/05/2006 09:26
Avatar van DrB HTML interesse Hardstikke bedankt grayen, ik ga het vanmiddag even uitproberen!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.232s