PHP ver gevorderde |
|
@nemesiskoen
het was maar een voorbeeldje en kben nog maar een beginner in php en mysql dus weet nog niet alle mogelijkheden ;) ik gebruik zelf ook dit inlog script en ik dacht dat ik misschien kon helpen vandaar
@DrB
voor de pagina van gebruiker B (B.php)
<?php
$level = mysql_result(mysql_query("SELECT level FROM me members WHERE gebruikersnaam = '" . $_SESSION['suser'] . "'"),0) or die('Error on line '.__LINE__.' : ' . mysql_error());
// de 8 staat voor het level
if(($level & 2) == 2)
// doe hier de rest van de pagina
}else {
echo "Je rang is te laag om deze pagina te mogen bekijken.";
}
?>
<?php // de 8 staat voor het level if(($level & 2) == 2) // doe hier de rest van de pagina }else { echo "Je rang is te laag om deze pagina te mogen bekijken."; } ?>
en dit is voor gebruiker A (A.php)
<?php
$level = mysql_result(mysql_query("SELECT level FROM me members WHERE gebruikersnaam = '" . $_SESSION['suser'] . "'"),0) or die('Error on line '.__LINE__.' : ' . mysql_error());
if(($level & 1) == 1)
// doe hier de rest van de pagina
}else {
echo "Je hebt je niet geregristeerd.";
}
?>
<?php // de 8 staat voor het level if(($level & 1) == 1) // doe hier de rest van de pagina }else { echo "Je hebt je niet geregristeerd."; } ?>
etc...
en op de login pagina zou ik het volgende plaatsen:
plaats dat stukje script op de login pagina:
<?php
if(($level & 2) == 2)
header("location: B.php");
}else {
header("location: A.php");
}
?>
<?php // de 8 staat voor het level if(($level & 2) == 2) }else { } ?>
En dit zou dan zijn voor als je er van uitgaat dat je A standaard een level hebt gegeven van 1 dus de normale geregristeerde gebruiker zonder extra's en B is degene met meedere rechten |