login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

contact form werkt niet

Offline phpfreak - 30/10/2004 23:04 (laatste wijziging 30/10/2004 23:05)
Avatar van phpfreakPHP beginner ik heb een contact form gemaakt, (op lycos) en nog een ander berichtverzendsysteem. maar het werkt niet
(url: http://members.lycos.nl/gameZZone/?pag=contact )
dit is de code:
  1. <? if($submit){
  2. if (!$naam OR !$email OR !$bericht){
  3. echo "je hebt niet alle velden ingevuld!";
  4. }else{
  5. mail("correct_emailadres","contact @ GameZZone",$bericht."\nVan:".$naam."\nEmail:".$email);
  6. echo "ok, je mail is verstuurd";
  7. }}
  8. ?>

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline remy - 30/10/2004 23:08
Avatar van remy PHP ver gevorderde waar moet ik kijken op je site, en is dit je hele script?:ooh:
Offline phpfreak - 30/10/2004 23:14 (laatste wijziging 30/10/2004 23:16)
Avatar van phpfreak PHP beginner ja, dit is het hele script, dat kan toch? of is het te weinig script om een contact form te maken?
om te kijken klik op de link in m'n eerste berichtje
Offline Maarten - 30/10/2004 23:17 (laatste wijziging 30/10/2004 23:18)
Avatar van Maarten Erelid if (!$naam OR !$email OR !$bericht){

Hiermee controleer je niet of ze leeg zijn. Gebruik empty() of bij voorkeur trim()

Gebruik ook al eens isset($_POST['submit'])

Kijk hier eens bij de scripts en download eentje, dat is mss het beste.
Offline phpfreak - 30/10/2004 23:21
Avatar van phpfreak PHP beginner Alles werkt aan het script, het geeft een foutmeldingen als 1 of meerdere velden leeg zijn, het geeft een bevestiging als ik op submit klik, maar het enige probleem is dat het niet aankomt bij mij:s. kan dit aan lycos liegen (want het emailadres is volledig juist), zodat ik een bepaalde tijd moet w8en voor dat ik mailscript kan gebruiken?(ik heb de account pas vandaag aangemaakt) of moet ik iets activeren voor mailform te kunnen verzenden?
Offline Thomas - 30/10/2004 23:21 (laatste wijziging 30/10/2004 23:23)
Avatar van Thomas Moderator Gebruik || in plaats van OR.

alleen trim() gebruiken is niet genoeg. Je moet kijken of de getrimde input gelijk is aan de lege string:

1. if(trim($somevar) == "") {
  2. echo "somevar is leeg!!!";
  3. }

Het makkelijkste is om hier een functie van te maken:
  1. function isleeg($var) {
  2. return ($var == "");
  3. }

empty() lost je probleem in 1x op: !empty($var) wil zeggen:
- dat $var bestaat
- dat $var niet leeg is (niet gelijk aan 0, null, "" of false) dacht ik

Ondersteunt Lycos het versturen van mail ?
Trouwens het succesvol versturen van email heeft niets te maken met het succesvol ontvangen van email. En als je een spamfilter hebt, zou ik toch eens tussen je spam / trash gaan kijken. Als je mailtjes zo kaal verstuurt word het al snel als spam gezien.
Offline phpfreak - 30/10/2004 23:24 (laatste wijziging 30/10/2004 23:25)
Avatar van phpfreak PHP beginner ja, lycos ondersteund het versturen van mails, want ik heb bij lycos nog al eens een contact form gemaakt, en dat werkte helemaal binnen de 3 sec had ik de mail!
Offline vinTage - 31/10/2004 00:25 (laatste wijziging 31/10/2004 00:35)
Avatar van vinTage Nieuw lid er zitten 2 fouten in die beide iets hiermee te maken (kunnen) hebben.

de eerste (minst belangrijke denk ik) je hebt een spatie tussen je
contact_@_GameZZone (zie underscores)

en de tweede,,,je hebt geen "actie" toegekend aan je form1 behalve "post" moet je ook de naam van je contact1.php toekennen

in je html dus:
<form name="form1" method="post" action="_"> :zie underscore(moet de naam van je php zijn toch ?)

daarna zal het wel lukken denk ik
succes
p.s ik ben geen scripter of designer, het negeren van mijn posts zal waarschijnlijk geen kwaad kunnen;-)

<edit> het eerste foutje wat ik zei slaat waarschijnlijk nergens op, het zal waarschijnlijk het onderwerp van je email zijn, maar die actie........hmmm</edit>
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.209s