login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

datum verkeerd

Offline Ultimatum - 01/05/2006 19:40
Avatar van UltimatumPHP expert ik heb een prlbeem met de datum op mijn forum als ik om 19:38 een bericht plaats komt er niet te staan dat ik om 19:38 een datum heb geplaats maar om 17:38, het zal wel een heel lullig foutje zijn.., maar ik snap er niks van 

ik stop met time(); seconden in database (INT( 10) veld ) en met date("d/m/Y H:i", $tobj->time) haal ik het eruit. fout ligt wss wel voor de hand maarja 

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 01/05/2006 19:41
Avatar van Ibrahim PHP expert misschien je insert query laten zien ?
Offline Gerard - 01/05/2006 19:43
Avatar van Gerard Ouwe rakker Waarschijnlijk staat je server ingesteld op UK time waar ze geen winter/zomertijd kennen
Offline Button - 01/05/2006 20:06
Avatar van Button PHP ver gevorderde op phpfreakz staat een tut waarin een voorbeeld wordt gegeven hoe je dit oplost: http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=27 (op de tweede pagina, het onderste voorbeeld)
Offline Ultimatum - 01/05/2006 20:07 (laatste wijziging 01/05/2006 20:09)
Avatar van Ultimatum PHP expert in mijn insert staat gewoon time(); en er staan 10 getalletjes in mijn database dus daar ligt het niet aan

1. hoe kan ik zien of het op UK time staat ingesteld..
2. hoe kan ik zorge dat mijn tijd goed loopt 

edit: bedankt voor het artikel, maar er staat dat er 6 uur tijdverschil is alleen die is er niet (maar 2 uur ) en als ik het op die manier zou doen zou dan de tijd in een ander land, zeg engeland of amerika de tijd ook goed staan of dan precies hetzelfde zoals bij iemand hier in nederland?
Offline Ibrahim - 01/05/2006 20:24
Citaat:
en als ik het op die manier zou doen zou dan de tijd in een ander land, zeg engeland of amerika de tijd ook goed staan of dan precies hetzelfde zoals bij iemand hier in nederland?

wat ? zinsopbouw en kortere zinnen want ik snap dit echt niet 
Offline Button - 01/05/2006 20:26
Avatar van Button PHP ver gevorderde ja die 6u kan je natuurlijk naar 2u veranderen... maar ja wat je daar aanhaalt dat mensen in een ander land dan ook de tijd van hier in ned krijgen, kan idd wel zijn. Maar dit vormt geen probleem als je geen internationale website hebt hé 

Offline Ultimatum - 01/05/2006 20:30
Avatar van Ultimatum PHP expert nee klopt idd, maar het probleem is dat ik dat wel heb, is er een manier om het op te lossen of gewoon zo lekker laten staan en er komt vast wel iemand met een oplossing 

@siliecom14, zeg dan niks als het toch niet zinnig is en anders lees je de zin 10x , zelfs ButtonMan begreep het 
Offline Button - 01/05/2006 21:09
Avatar van Button PHP ver gevorderde laten we samen gezellig afwachten tot er iemand de oplossing heeft (ik weet niet direct de oplossing, miss ahv hun land en dan naar de tijdzone zien en kijken hoeveel uur je er moet bij optellen of aftrekken, maar hoe je dat allemaal moet flikken, euh.. )
Offline stenno - 02/05/2006 10:22
<?
$real_time = Time()-7200;
?>

Insert dan vervolgens de echte tijd;-)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s