login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Smarty

Offline Sitebase - 30/04/2006 14:43
Avatar van SitebasePHP expert Zijn hier veel mensen die smarty gebruiken als template engine voor php? Want ik ben van zin zo ook iets te gaan gebruiken. Zijn er echt zoveel voordelen aan om een template engine te gebruiken?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 30/04/2006 14:50
Avatar van Ibrahim PHP expert de reden dat je een template engine gebruikt is om code en design te scheiden. Zo kun je dus zonder de php code een heel nieuwe layout inzetten

ook is een template engine uitstekend als je in een team werkt en jij en de designer geen problemen met elkaar krijgen en dus ieder aan hun eigen ding kunnen werken

alleen zou ik niet echt kiezen voor smarty. Eentje zelf maken of TemplatePower (voor de beginners)
Offline Maarten - 30/04/2006 14:58 (laatste wijziging 30/04/2006 14:58)
Citaat:
of TemplatePower (voor de beginners)
Hmmz? Waarom beginners? Waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden 
Offline Ibrahim - 30/04/2006 15:00
Avatar van Ibrahim PHP expert bij het maken van een template engine (of elk ander script) heb je wat kennis nodig en aangezien beginners niet echt een eigen template engine kunnen maken heb ik dat neergezet.

Maar je hebt gelijk. Ikzelf gebruik ook templatepower en het bevalt me prima 
Offline Gerard - 30/04/2006 15:37
Avatar van Gerard Ouwe rakker Smarty is meer dan een template-engine. Als het je puur gaat om het scheiden van je PHP en je HTML dan kun je beter gebruik maken van TemplatePower.

Als je meer wilt weten over Smarty, en de mogelijkheden van Smarty, dan kan je even kijken op http://smarty.php.net/
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s