login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Cookies

Offline stenno - 29/04/2006 21:21 (laatste wijziging 29/04/2006 21:22)
Avatar van stennoPHP interesse Beste sitemasters,

Zoals jullie misschien wel weten krijgt iedere bezoeker die op een site inlogt een cookie genaamt "PHPSESSID". (Kijk maar bij je eigen cookies van bijv Sima)

Nu is mijn vraag of je de waarde van zo'n cookie uit kan lezen met een script of dat je de cookie zelf bij een bezoeker kan zetten voor een bepaalde site ??

Bijvoorbeeld: Als er iemand op mijn site komt en zijn logingegevens van sitemasters invult dat ik dan de cookie "PHPSESSID" van sima kan zetten bij de bezoeker zodat hij ingelogt is op Sima.

Alvast erg bedankt 

ps hoeft natuurlijk niet perse met PHP maar zou wel handig zijn 

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 29/04/2006 21:24
Avatar van Stijn PHP expert je kan sessies overnemen , da's een feit. Maar dan moet je mbv een scripttaal die sessie controleren 
Offline nemesiskoen - 29/04/2006 21:24
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Via sockets is dit mogelijk. Hier is een soort van voorbeeldscript:
http://wmcity.n...mp;id=1499
Offline stenno - 29/04/2006 21:36
Avatar van stenno PHP interesse @nemesiskoen: Dit is een fout die heel veel mensen maken, als ik het goed heb hoor. Want volgens mij wordt de cookie nu gezet bij de server (tenminste in de socket) en NIET bij de bezoeker. Ik had dit namelijk ook al een aantal keer geprobeerd met behulp van sockets, ik kan wel aan een cookie PHPSESSID komen maar ik kan hem niet zo zetten dat de bezoeker in gelogt is op die site.

@Stijn: Hoe moet ik die Sessie overnemen dan ?? Want volgens mij ben ik daar naar opzoek

Offline Stijn - 29/04/2006 21:54
Avatar van Stijn PHP expert je hoeft gewoon de sessie ID te kopieren en een nieuwe sessie file maken of iets van ?PHPSESSID={id}

je moet gewoon een cookie zetten met die ID erin en gedaan.
Offline stenno - 29/04/2006 21:56 (laatste wijziging 29/04/2006 21:57)
Avatar van stenno PHP interesse Kan je aub iets meer uitleg geven ?? Ik snap het nog steeds niet helemaal:$ Ik wil dus op mijn site een cookie zetten met de waarde PHPSESSID van een andere site (bijv sima) zodat de bezoeker van mijn site ook gelijk ingelogt is (bijv dus op sima)
Offline nemesiskoen - 29/04/2006 22:43
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Een cookie zetten bij de server?
Cookies zijn client-side, die kunnen niet op de server worden gezet!
Offline stenno - 29/04/2006 23:01
Avatar van stenno PHP interesse K maar stel dat ik een cookie zet bij een bezoeker van mijn site dan geldt die cookie toch alleen voor mijn website, met andere worden dan is die toch niet geldig op het domein van die andere site waar ik ingelogt wil zijn ?? Dus dan ben ik als nog niet ingelogt op die site waar ik wil zijn 

Want als ik mijn cookies bekijk krijg ik zo'n net overzicht van:
Naam:
Inhoud:
Domein !!!!
Path:
Verloopt:
Offline Thomas - 30/04/2006 11:58
Avatar van Thomas Moderator Een sessie-cookie dient volgens mij alleen een sessie-id te bevatten als je het voor dat doel (sessies) gebruikt. Je kunt er wel meer informatie bijproppen, maar dan zullen je sessies waarschijnlijk niet meer werken.

Het enige wat er in een sessie-cookie kan staan (bij mijn weten) is het sessie-id.

Als je één cookie kunt setten, kun je er ook meerdere setten? Maak een cookie getiteld "login" of twee: "user" en "pass" ofzo?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s