Nieuw lid |
|
Hallo, ik gebruik een PHP-script om een fotoalbum te tonen op mijn website.
Het zou alle foto's uit een map moeten tonen en er thumbnails van aanmaken.
Maar ik krijg het niet aan de praat.
De fotonamen worden wel getoond maar er staat voor elke foto een "kruisje" zoals in een normale html-pagina bij een ontbrekende foto of een foutieve link naar een foto.
Ik geef even het stuk code mee dat van toepassing is (de rest van de lange code is slechts om de grafische kant aan te passen).
<?php
/*
+---------------------------------------+
| Photo Explorer v0.1 |
+---------------------------------------+
*/
// De albumconfiguratie
$width = 800; // Hier geven we aan hoe breed de gallery moet worden
$thumbnails_per_row = 5; // Het aantal thumbnails per rij
$thumbnail_indexing = TRUE; // De thumbnails worden automatisch geïndexeerd
$thumbnails_per_page = 15; // Het aantal thumbnails per pagina
$thumbnail_filetype = "png";// Je kunt hier aangeven of het png of jpg moet wezen
$slideshow_filetype = "png";// Ook hier kun je aangeven of het png of jpg moet wezen
$multipleGalleries = TRUE; // Meerder galleries of 'FALSE' is één gallerie
/*
Nu gaan we de gallerijen aanmaken. Tussen de eerste "" staat de naam van de gallerij, deze wordt
ook weergegeven in de navigatiebalk. Tussen de tweede "" na => vul je de naam van de map in waar de
images op je server staan.
*/
$galleries = array("gallerij 1" => "img/gallerij_1",
"enzovoorts" => "enzovoorts");
$link_original_image = FALSE; // De link naar het originele imagebestand activeren. FALSE is de-activeren
// !! Voordat je aan onderstaande configuratie gaat sleutelen is het aanbevolen EERST alle images uit de gallerij te verwijderen!!
<?php /* +---------------------------------------+ | Photo Explorer v0.1 | +---------------------------------------+ */ // De albumconfiguratie $width = 800; // Hier geven we aan hoe breed de gallery moet worden $thumbnails_per_row = 5; // Het aantal thumbnails per rij $thumbnail_indexing = TRUE; // De thumbnails worden automatisch geïndexeerd $thumbnails_per_page = 15; // Het aantal thumbnails per pagina $thumbnail_filetype = "png";// Je kunt hier aangeven of het png of jpg moet wezen $slideshow_filetype = "png";// Ook hier kun je aangeven of het png of jpg moet wezen $multipleGalleries = TRUE; // Meerder galleries of 'FALSE' is één gallerie /* Nu gaan we de gallerijen aanmaken. Tussen de eerste "" staat de naam van de gallerij, deze wordt ook weergegeven in de navigatiebalk. Tussen de tweede "" na => vul je de naam van de map in waar de images op je server staan. */ $galleries = array("gallerij 1" => "img/gallerij_1", "enzovoorts" => "enzovoorts"); $link_original_image = FALSE; // De link naar het originele imagebestand activeren. FALSE is de-activeren // !! Voordat je aan onderstaande configuratie gaat sleutelen is het aanbevolen EERST alle images uit de gallerij te verwijderen!!
Hopelijk weet iemand wat ik verkeerd doe...
Alvast bedankt voor de hulp!
fvd
|