login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

session dood na sluiten

Offline Ultimatum - 20/04/2006 16:55 (laatste wijziging 20/04/2006 16:56)
Avatar van UltimatumPHP expert ben nieuw met sessions , maar wil dat zodra het venster (of tabblad) word gesloten de session doodgaat , maar ik dacht dat dat altijd automatisch gebeurd, maar dat is blijkbaar niet zo, heo doe ik dat

(heb de tutorials van FangorN doorgelezen maar geen antwoord gevonden)

btw, is dit een goeie manier om sessies aan te maken of is er een betere/veiligere manier?
  1. <?php
  2. $_SESSION['username'] = $_POST['username'];
  3. $_SESSION['password'] = $password;
  4. ?>

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 20/04/2006 16:59
Avatar van Thomas Moderator Als je de browser afsluit waarin je de pagina opende, is je sessie al weg (of liever gezegd onbereikbaar) omdat een verwijzing naar je sessie wordt opgeslagen in een cookie die (standaard) wordt opgeruimd wanneer je je browser afsluit.
Offline Ultimatum - 20/04/2006 17:05
Avatar van Ultimatum PHP expert ok, maar bij sommige site gaat de sessie ook weg als je een tabblad sluit, maar als ik dat bij mijn eigen site probeer gebeurd dat neit 
Offline timo - 20/04/2006 17:12
Avatar van timo PHP ver gevorderde in FF is het vlgns mij zo dat de hele browser moet worden gesloten voor een sessie kapot is.. probeer maar es in te loggen in het ene tabblad, open een nieuwe, en je bent in die nieuwe oowk ingelogd...
Offline Ultimatum - 20/04/2006 17:17
Avatar van Ultimatum PHP expert dat is in mijn geval wel zo idd, omdat ik dat heb ingesteld, maar zoals ik al zei er zijn site, waar je word uitgelogd als je het tabblad alleen al sluit.... en dat wil ik dus ook 

(www.barafranca.com is een voorbeeld daarvan )
Offline Koen1 - 21/04/2006 14:58 (laatste wijziging 21/04/2006 15:22)
Avatar van Koen1 Nieuw lid Met javascript kun je toch een pagina oproepen als de pagina wordt afgesloten? Dan zou je op die pagina de sessie kunnen doden met session_destory() en dan dat venster weer automatisch laten sluiten met een javascriptje.

Edit:
Dacht dat dit kon met window.onclose. Maar die functie werkt hetzelfde als window.onunload. M.a.w. als je dit gebruikt dan log je uit zodra je een andere pagina opent.
Offline xSc - 21/04/2006 15:44
Avatar van xSc Onbekend Sla geen gebruikersnaam en wachtwoord op in je sessie.

Alleen:

- ingelogd (0/1)
- ip
- userid
- controlegetal
Offline Rens - 21/04/2006 15:51

Crew algemeen
Henri, user id en IP is genoeg?
Ingelogd/uitgelogd en session hi-jacking beveiliging:
  1. <?PHP
  2. if(IsSet($_SESSION['id']) && Is_Numeric($_SESSION['id']))
  3. {
  4. // ingelogd
  5. if($_SESSION['ip'] == $_SERVER['REMOTE_ADDR'])
  6. {
  7. // sessie hoort bij deze gebruiker
  8. } else
  9. {
  10. // sessie gestolen
  11. }
  12. } else
  13. {
  14. // uitgelogd
  15. }
  16. ?>
Offline Ultimatum - 21/04/2006 16:04
Avatar van Ultimatum PHP expert owja, kan ik wel even doen , maar iig ik begrijp dat ik met javascript moet werken. Ik dacht echt dat een sessie automatisch werd verwijderd als een venster (of tabblad) werd gesloten 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.394s