login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

tellen van errors

Offline Ultimatum - 12/04/2006 01:36 (laatste wijziging 12/04/2006 01:42)
Avatar van UltimatumPHP expert ik ben nu bezig met het zorgen dat er meerdere fouten worden neergekwakt als je meerdere velden hebt leeggelaten, aangezien ik er geen bal van snap , heb ik in het contact formulier van Tuinstoel gekeken en aan de hand daarvan dit gemaakt.

1. <?php
  2. $fout = "";
  3. $i = 0;
  4. if(empty($achternaam)) {
  5. $fout .= "<tr><td>U moet wel een achternaam opgeven.<br /><a href='javascript:history.go(-1);'>Ga terug</a></td></tr>"; $i++;
  6. }elseif(empty($aantal)) {
  7. $fout .= "<tr><td>U moet wel het aantal personen opgeven die komen.<br /><a href='javascript:history.go(-1);'>Ga terug</a></td></tr>"; $i++;
  8. }elseif(!is_numeric($aantal)) {
  9. $fout .= "<tr><td>Dit is niet een numeriek getal.<br /><a href='javascript:history.go(-1);'>Ga terug</a></td></tr>"; $i++;
  10. }elseif(empty($email)) {
  11. $fout .= "<tr><td>U moet wel een email adres invullen.<br /><a href='javascript:history.go(-1);'>Ga terug</a></td></tr>"; $i++;
  12. }elseif(control_email($email) == FALSE) {
  13. $fout .= "<tr><td>Dit is geen geldig email adres.<br /><a href='javascript:history.go(-1);'>Ga terug</a></td></tr>"; $i++;
  14.  
  15. }elseif(!empty($fout)) {
  16. echo ($i == 1) ? 'De volgende fout is opgetreden:<br />' : 'De volgende fouten zijn opgetreden:<br />';
  17. echo $fout;
  18.  
  19. }else{
  20. $insert = mysql_query("INSERT INTO reunie (achternaam, aantal, email, datum) VALUES ('".$achternaam."', '".$aantal."', '".$email."', '".time()."')") or die(mysql_error());
  21. ?>

alleen je raad het al... hij doet niks , als ik op submit druk dan is het veld waar het moet komen helemaal leeg 

dit is het belangrijkste stukje code, maar het kan ook aan de rest ligge, dus daarom post ik de gehele code wel ff op plaatscode.be 

wie o wie, helpt deze stakker uit de brand 

volledige code
http://plaatscode.be/879/

edit
als ik bijvoorbeeld alleen email verkeerd doe, dan doet ie het wel , maar als ik helemaal niks invul dan doet hij het niet 

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 12/04/2006 02:32 (laatste wijziging 12/04/2006 02:33)
Avatar van Gerard Ouwe rakker Omdat je controle van empty($fout) zich bevind binnen de if/elseif constructie zal één van de statements al TRUE opleveren waardoor hij niet meer verder zal navigeren. Wat je beter kan doen is een array van foutmeldingen aanmaken, die kun je ook makkelijker uitlezen en hoef je ook niet steeds de opmaak (met td etc) mee op te slaan in je variabele.

Voorbeeldformulier kan je vinden:
http://pastebin.be/880/

Ik hoop dat dit je een eindje op weg helpt.
Offline Ultimatum - 12/04/2006 02:45
Avatar van Ultimatum PHP expert bedankt het werkt, en ik snap nu hoe het werkt 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.226s