PHP expert |
|
ik ben nu bezig met het zorgen dat er meerdere fouten worden neergekwakt als je meerdere velden hebt leeggelaten, aangezien ik er geen bal van snap , heb ik in het contact formulier van Tuinstoel gekeken en aan de hand daarvan dit gemaakt.
<?php
$fout = "";
$i = 0;
if(empty($achternaam)) {
$fout .= "<tr><td>U moet wel een achternaam opgeven.<br /><a href='javascript:history.go(-1);'>Ga terug</a></td></tr>"; $i++;
}elseif(empty($aantal)) {
$fout .= "<tr><td>U moet wel het aantal personen opgeven die komen.<br /><a href='javascript:history.go(-1);'>Ga terug</a></td></tr>"; $i++;
}elseif(!is_numeric($aantal)) {
$fout .= "<tr><td>Dit is niet een numeriek getal.<br /><a href='javascript:history.go(-1);'>Ga terug</a></td></tr>"; $i++;
}elseif(empty($email)) {
$fout .= "<tr><td>U moet wel een email adres invullen.<br /><a href='javascript:history.go(-1);'>Ga terug</a></td></tr>"; $i++;
}elseif(control_email($email) == FALSE) {
$fout .= "<tr><td>Dit is geen geldig email adres.<br /><a href='javascript:history.go(-1);'>Ga terug</a></td></tr>"; $i++;
}elseif(!empty($fout)) {
echo ($i == 1) ? 'De volgende fout is opgetreden:<br />' : 'De volgende fouten zijn opgetreden:<br />';
echo $fout;
}else{
$insert = mysql_query("INSERT INTO reunie (achternaam, aantal, email, datum) VALUES ('".$achternaam."', '".$aantal."', '".$email."', '".time()."')") or die(mysql_error());
?>
<?php $fout = ""; $i = 0; $fout .= "<tr><td>U moet wel een achternaam opgeven.<br /><a href='javascript:history.go(-1);'>Ga terug</a></td></tr>"; $i++; }elseif(empty($aantal)) { $fout .= "<tr><td>U moet wel het aantal personen opgeven die komen.<br /><a href='javascript:history.go(-1);'>Ga terug</a></td></tr>"; $i++; $fout .= "<tr><td>Dit is niet een numeriek getal.<br /><a href='javascript:history.go(-1);'>Ga terug</a></td></tr>"; $i++; $fout .= "<tr><td>U moet wel een email adres invullen.<br /><a href='javascript:history.go(-1);'>Ga terug</a></td></tr>"; $i++; }elseif(control_email($email) == FALSE) { $fout .= "<tr><td>Dit is geen geldig email adres.<br /><a href='javascript:history.go(-1);'>Ga terug</a></td></tr>"; $i++; echo ($i == 1) ? 'De volgende fout is opgetreden:<br />' : 'De volgende fouten zijn opgetreden:<br />'; }else{ $insert = mysql_query("INSERT INTO reunie (achternaam, aantal, email, datum) VALUES ('".$achternaam."', '".$aantal."', '".$email."', '".time()."')") or die(mysql_error()); ?>
alleen je raad het al... hij doet niks , als ik op submit druk dan is het veld waar het moet komen helemaal leeg
dit is het belangrijkste stukje code, maar het kan ook aan de rest ligge, dus daarom post ik de gehele code wel ff op plaatscode.be
wie o wie, helpt deze stakker uit de brand
volledige code
http://plaatscode.be/879/
edit
als ik bijvoorbeeld alleen email verkeerd doe, dan doet ie het wel , maar als ik helemaal niks invul dan doet hij het niet
|