login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hoe lang?

Offline bigsmoke - 09/04/2006 11:15
Avatar van bigsmokePHP interesse Ik heb een ratesysteem gemaakt alles werkt maar nu zou ik nog met een cookie of wat dan ook moeten beveiligen zodat je maar 1keer kan stemmen zoals men hier doet bij nieuwe scripts.
Hoe kan ik het best doen met cookie?? het moet wel voor altijd zijn.
Ip opslagen in db? Maar bij telenet veranderd je ip om de 2-3dagen dus? Hoe doen jullie het hier?

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline finduilas - 09/04/2006 11:33
Avatar van finduilas PHP gevorderde Werk met een ledensysteem en sla de gebruiker op. 

Je kan enkel stemmen als je ingelogd bent.Dat zal ook nauwkeuriger zijn.Anders gaan ze proberen te vervalsen.
Offline bigsmoke - 09/04/2006 11:41
Avatar van bigsmoke PHP interesse Ja das waar maar is er geen andere mogelijkheid ik wil namelijk zonder ledensysteem werken omdat ik al met het phpbb forum zit, 2 systemen is dom en de 2 aan elkaar maken werkt maar geen 100%
Offline Simon - 09/04/2006 11:43
Avatar van Simon PHP expert cookies kun je verwijderen
ip kun je veranderen

er is dus geen oplossing lol
Offline vinTage - 09/04/2006 11:44
Avatar van vinTage Nieuw lid Of je koppelt het registreer systeem van dat forum wel aan je poll..
Ik zou niet weten waarom dat niet zou lukken.
Offline Simon - 09/04/2006 11:46 (laatste wijziging 09/04/2006 11:48)
Avatar van Simon PHP expert hmm, vinTage, kdenk dat het nie zo simpel is

of bedoel je de tabel `users`gebruiken van phpbb?
Offline vinTage - 09/04/2006 11:48
Avatar van vinTage Nieuw lid Dat heb ik ook niet gezegd.

Maar als je iets wilt wat "safer" is dan alleen een cookie of ip check...
Offline kokx - 09/04/2006 11:51
Avatar van kokx Onbekend Je gebruikt de users tabel van phpbb en die koppel je aan een eigen tabel.
Offline vinTage - 09/04/2006 11:54
Avatar van vinTage Nieuw lid Er zal wel iets meer bij komen kijken dan alleen die users tabel, ik neem aan dat er bij die phpbb zooi ook wel iets van sessions of cookies gebruikt worden.

Die zullen ook wel "gechecked/geset" moeten worden zonder dat je persee eerst naar het forum moet gaan alvorens je kan stemmen.

zat er trouwens in die forums niet een optie om een poll te starten ? ben je gelijk overal vanaf 
(ik weet dit niet zeker hoor)
Offline bigsmoke - 09/04/2006 11:55 (laatste wijziging 09/04/2006 11:57)
Avatar van bigsmoke PHP interesse arrgh spijtig nu heb ik een halve dag gescript voor niks

edit ja die zit er in maar het is een extern tutorial systeem...
Offline kokx - 09/04/2006 11:57
Avatar van kokx Onbekend @vinTage: Dan moet je voor iedere poll een nieuw topic starten. En session of cookies maakt niets uit. Je hoeft alleen maar de encryptie van de wachtwoorden weten. Behalve als je op het moment dat je bij phpbb bent ingelogd ook meteen moet kunnen stemmen bij de poll.
Offline bigsmoke - 09/04/2006 12:09
Avatar van bigsmoke PHP interesse Ja maar je kan geen nieuw topic openen voor elke nieuwe tutorial en hun mening vragen he
Offline vinTage - 09/04/2006 12:22 (laatste wijziging 09/04/2006 12:24)
Avatar van vinTage Nieuw lid mjah, je zou, als men je site bezoekt kunnen checken of je dat "phpcookie ik ben ingelogged" hebt en of het userid al in de db staat.

Zoniet dan echo je geen "stem nu" button.
Zowel dan kan je stemmen en zet na het stemmen het userid in de db.

Als mensen dan geen cookies accepten hebben ze dus ook geen "ik ben ingelogged" cookie.
Als ze opnieuw inloggen op dat forum hebben ze wel een cookie, maar dan staat dat userid al in de db (als ze gestemd hebben).
De enige manier om te cheaten is dan door meer accounts te maken.
of om cookies te faken 
Offline Crazed - 09/04/2006 13:09
Avatar van Crazed PHP interesse Kheb onlangs zoiets gemaakt voor de website van een clan. Je kan inloggen vanaf gelijk welke pagina, en enkel ingelogde leden kunnen bv nieuws posten. Dat kan je mss gebruiken voor je poll ook.

login.php
  1. <?php
  2. if( $userdata['session_logged_in'] ) // De persoon is ingelogd
  3. {
  4. echo "Welcome, ".$userdata['username'];
  5. if($userdata['user_level'] != 0) // De persoon heeft admin of moderator-rechten
  6. {
  7. echo "<a href=\"addwars.php\">add war results</a><br />";
  8. }
  9. ?>
  10. <br /><a href="forum/profile.php?mode=editprofile">Edit my profile</a>
  11. <br /><a href="forum/login.php?logout=true&redirect=../">logout</a><?php
  12. }
  13. else // persoon nog niet ingelogd, geef formulier
  14. {
  15. ?><form action="forum/login.php" method="post">Username:<br /><input type="text" name="username" size="30" /><br />Password:<br /><input type="password" name="password" size="30" /><br /><input type="submit" value="login" name="login" /><input type="hidden" name="redirect" value="../index.php" /></form><br />
  16. <a href="forum/profile.php?mode=register">Register</a><br />
  17. <?php
  18. }
  19. ?>

nu kun je controleren als de persoon is ingelogd met
  1. if($userdata['session_logged_in'])

en de ingelogde persoon staat in de variabele $userdata['username']
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.227s